کد خبر : 199106
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - 10:50
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

معاون وزیر صمت: در طراحی خودرو جزو بهترین های آسیا هستیم / ایران تنها دانشکده خودرو در خاورمیانه را دارد

معاون وزارت صمت با بیان این که تنها دانشکده خودرو در خاورمیانه در ایران وجود دارد گفت: در حوزه طراحی خودرو دو مرکز خیلی قوی داریم که نمی‌گویم معادل بهترین‌های اروپا است اما معادل بهترین‌های آسیا است.

معاون وزیر صمت: در طراحی خودرو جزو بهترین های آسیا هستیم / ایران تنها دانشکده خودرو در خاورمیانه را دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه تولید خودرو یک فرآیند دانش بنیان است، گفت: تا به امروز به قسمت‌های پایین دانش بنیان آن یعنی دانش بهره بردارانه توجه کرده‌ایم. دانش بهره بردارانه به این معنی است که اجزای خودرو را گرفته و یکپارچه سازی آن را انجام داده و به بازار ارائه دهیم.

وی ایجاد فناوری و یکپارچه سازی به اسم پلتفرم و طراحی مسئول بخش هایتک خودروسازی عنوان و بیان کرد: در هیچ کجای دنیا خودروسازی وجود ندارد که ظرفیت تولید یک میلیون خودرو را داشته باشد و همه اجزای آن را بومی سازی و مونتاژ کند. بنابراین اگر بخواهیم به سمت دانش بنیان شدن خودرو حرکت کنیم باید دستاوردهای خود را تجمیع و به محصول نهایی را تولید کنیم.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در پاسخ به این سوال که آیا توانمندی فناورانه و هایتک خودرو در کشور وجود دارد یا خیر تصریح کرد: این توانمندی در کشور وجود دارد اما به خوبی از آن استفاده نکرده‌ایم. معمولا در خودروسازی نیاز به نیروهای تحصیلکرده داریم که از نظر تربیت نیروهای مهندس جایگاه چهارم را دارا هستیم.

وی افزود: در حوزه خودروسازی طراحی محصول را در داخل انجام می‌دهیم و در این راستا دو مرکز خیلی قوی در طراحی محصول داریم که نمی‌گویم معادل بهترین‌های اروپا است اما معادل بهترین‌های آسیا است.

منطقی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از بازارهای بین المللی محصولات داخلی گفت و اظهار کرد: چند محصول را به روسیه برده‌ایم که خودروهای تارا، دنا، و شاهین مورد توجه قرار گرفت و به احتمال زیاد بخشی از حجم صادراتی خودروها مربوط به همین محصولات خواهد بود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به وجود نیروهای متخصص و مراکز طراحی خودرو در کشور گفت: تنها دانشکده خودرو در خاورمیانه در ایران وجود دارد و از نظر علمی می‌توانیم نیروهایی با دانش طراحی خودرو تربیت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم وجود نیروهای و امکانات مناسب، جایگاه خودروسازی مناسب نیست، بیان کرد: بومی سازی خودرو همواره جزو سیاست‌های اصلی بوده است و فقط به این موضوع پرداخته‌ایم. طراحی محصول کار پیچیده‌ای است و باید بهترین‌های کشور را جمع کنیم. در حال حاضر مسیر دوم را در حال پیمایش هستیم.

اخبار مرتبط:
مشاور رئیس جمهور: پرداخت کالابرگ تا پایان سال ادامه خواهد یافت
مشاور رئیس جمهور: پرداخت کالابرگ تا پایان سال ادامه خواهد یافت

مشاور رئیس جمهور در امور همکاری های اقتصادی، تاکید کرد: پرداخت کالابرگ به هفت دهک جامعه با کمک وزارت رفاه و وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و دولت در تلاش است تا این روند تا پایان امسال ادامه پیدا کند.

معاون وزیر اقتصاد: مخالفان تصویب CFT حتی یک‌مرتبه این سند را نخوانده‌اند
معاون وزیر اقتصاد: مخالفان تصویب CFT حتی یک‌مرتبه این سند را نخوانده‌اند

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم از نشست هیات ایرانی با مسئولان کشور مالزی، نسبت به سنگ‌اندازی برخی در مسیر عادی‌سازی پرونده کشور با FATF و تصویب کنوانسیون CFT هشدار داد.

حذف صفر از پول ملی تغییری در قدرت خرید مردم ایجاد نمی‌کند
حذف صفر از پول ملی تغییری در قدرت خرید مردم ایجاد نمی‌کند

یک کارشناس اقتصادی معتقد است حذف چهار صفر از پول ملی اگرچه در ظاهر تغییری در ارزش واقعی دارایی‌ها و قدرت خرید ایجاد نمی‌کند، اما گامی در جهت بازسازی و جلب اعتماد عمومی به پول ملی و اصلاح کارکردهای مبادلاتی است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است