کد خبر : 195017
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - 11:45
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

رئیس حشد شعبی عراق نامزد نخست‌وزیری می شود؟

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال نامزدی او برای نخست‌وزیری، تاکید کرد که برای این پست نامزد نخواهد شد.

رئیس حشد شعبی عراق نامزد نخست‌وزیری می شود؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، تصریح کرد که برای نخست‌وزیری در دولت جدید، نامزد نخواهد شد.

وی شب گذشته (چهارشنبه، ۲۹ ژوئن)، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد: «من نامزد نخست‌وزیری نیستم ..من در بخش دیگری هستم و نامزد این پست نخواهم شد. من سخنگوی چارچوب هماهنگی (الاطار التنسیقی)، نیستم».

به نوشته «شفق نیوز»، الفیاض در ادامه بر ضرورت انتخاب یک نخست‌وزیر توانمند و موفق با وجود تمام شرایطی که در میزان موفقیت او سهیم است، تاکید کرد و گفت: «من هرکسی را از چارچوب هماهنگی یا جریان صدر که امنیت و ناموس مردم را موضوع بحث سیاسی قرار دهد، مقصر می دانم، این امر حرام است».

این در حالی است که همزمان با خروج جریان صدر از روند سیاسی و استعفای نمایندگان آن، رایزنی‌‌های گروه‌های مختلف این کشور برای تشکیل دولت جدید افزایش یافت و روسای فراکسیون‌های سیاسی سعی دارند با برگزاری نشست‌های متعدد در خصوص سازوکار تشکیل کابینه بر اساس ضوابط و برنامه دولتی که گروه‌های مختلف تعیین کرده‌اند، توافق حاصل کنند. در این میان برخی هنوز «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور را یکی از گزینه‌های مدعی برای نامزدی نخست‌وزیری می‌دانند در حالی که الاطار التنسیقی با این امر مخالف است.

در این میان برخی رسانه‌ها، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال نامزدی فالح الفیاض برای تصدی پست نخست‌وزیری طرح کردند که شخص وی این امر را رد کرد.

اخبار مرتبط:
فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند

بر اساس برآوردهای وزیر خارجه فرانسه، از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، حدود ۱۵۰ هزار سرباز روسیه کشته شدند. با این‌‌حال، این تخمین کمتر از برآورد زلنسکی است که شمار آن را ۱۸۰ هزار سرباز روسی عنوان کرده بود.

ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود
ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در ریاض گفت آمریکا به مراحل پایانی توافق امنیتی با عربستان سعودی نزدیک است و اگر عربستان روابط خود با اسرائیل را عادی کند، این توافق امنیتی به عربستان پیشنهاد می‌شود. بلینکن فاش کرد که قرار بود در ‍۱۰ اکتبر سال گذشته میلادی در عربستان سعودی و اسرائیل حضور داشته باشد تا به طور خاص بر بخش فلسطینی توافق عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل تمرکز کند چرا که این بخش این یک جزء اساسی آن است. اما این اتفاق به دلیل حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس به اسرائیل رخ نداد.

روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند
روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند

روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: بیش از دوسال پیش، دولت جمهوری آذربایجان اقدامات قابل‌تاملی را علیه ایران آغاز کرده که به‌دلیل برخی ملاحظات نادرست، با سکوت خبری در ایران همراه شده‌اند. این اقدامات شامل تعرض، پلمب و مصادره تعدادی از املاک دولتی ایران در باکو می‌شوند. ظاهرا باکو به‌منظور مصادره اراضی ایران دادگاه‌هایی نمایشی به بهانه‌های واهی برگزار کرده است و قصد دارد با مصادره املاک ایران، آنها را به کمیته دولتی املاک زیرنظر وزارت اقتصاد این کشور منتقل کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است