کد خبر : 194980
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - 23:56
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

توضیحات فرماندار هیرمند درباره درگیری در مرز افغانستان

سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند گفت: ابعاد درگیری مرزی روز گذشته و شهادت مرزبان جمهوری اسلامی در حال بررسی است و بازداشت ۲ مرزبان ایرانی از سوی طالبان صحت ندارد.

توضیحات فرماندار هیرمند درباره درگیری در مرز افغانستان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ میثم برازنده ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت گروهبان یکم محمد صیادی از مرزبانان منطقه سیستان، اظهار داشت: این شهید گرانقدر روز گذشته در پی تعرض افراد ناشناس از طریق خاک کشور افغانستان سمت برجک مرزبانی در نقطه صفر مرزی شهرستان هیرمند به شهادت رسید.

سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند با اشاره به اینکه هویت مهاجمان در دست بررسی است، افزود: در این رابطه اخباری در فضای مجازی در حال انتشار است که این حادثه تلخ را درگیری نیروهای طالبان با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تلقی کرده‌اند و این در حالی است که ابعاد حادثه هنوز روشن نشده و موضوع از طریق مراجع امنیتی در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای غیور مرزبانی پاسخ هرگونه تجاوز مرزی محکم و قاطع خواهند داد، افزود: همچنین خبر دیگری از شب گذشته مبنی بر “بازداشت دو سرباز مرزبانی توسط طالبان” در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که از اساس شایعه بوده و تکذیب می‌شود.

گفتنی است، گروهبان یکم محمد صیادی از مرزبانان هنگ مرزی زابل گروهان مرزی هیرمند شامگاه سه‌شنبه در پی درگیری با اشرار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند
سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درمورد تبادل پیام‌های اخیر بین ایران و آمریکا درباره گفت‌وگوهای وین گفت: گفت‌وگوها تماس‌ها و تبادل پیامهای دیپلماتیک در روش‌های مقتضی ادامه دارد و هست و در قالب نشست‌های بین‌المللی هم معمولا فرصتی است که ایران در چارچوب نشست‌های دوجانبه دیدگا‌ه‌های خودش را بیان می‌کند و یا در چارچوب ابتکارعمل‌های دیگران در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه این دیدگاه‌ها تبادل نظر و گفت‌وگو می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است