کد خبر : 194352
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - 00:57
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

نفتالی بنت: اسرائیل در آستانه ورود به هرج و مرج قرار دارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین اظهاراتش پس از اعلام توافق بر سر انحلال کنست، اذعان کرد که اسرائیل در آستانه ورود به هرج و مرج قرار دارد و لاپید به زودی سکان نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

نفتالی بنت: اسرائیل در آستانه ورود به هرج و مرج قرار دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در کنفرانس خبری مشترک با یائیر لاپید وزیر امور خارجه اظهار داشت که تصمیم به انحلال کنست و تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام گرفتیم.

بنت تصمیم انحلال کنست را یک تصمیم صحیح و درست برای اسرائیل برشمرد و افزود: لحظه سختی است اما ما تصمیم درست را اتخاذ کردیم.

وی تصریح کرد: پس از انجام گفتگوها و مشورت‌هایی حقوقی، به این نتیجه رسیدم که اسرائیل در آستانه ورود به هرج و مرج قرار دارد و من اجازه این را نمی‌دهم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که با لاپید بر سر انتقال قدرت به شیوه‌ای سازماندهی شده توافق کرده است و لاپید به زودی سکان نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

نفتالی بنت تصریح کرد: وقتی دولت ائتلافی را تشکیل دادیم، اسرائیل دوباره جان گرفت و ثابت کردیم که می‌توان اختلافات را کنار گذاشت، برای حمایت از دولت هر کاری لازم بود کردیم.

لاپید هم با اعتراف ضمنی به قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی از صهیونیست‌ها خواست تا به‌ایده وحدت اسرائیل بازگردند، چون قدرت‌هایی در حال فروپاشاندن اسرائیل از درون هستند.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به نزدیک شدن کابینه ائتلافی نفتالی بنت و یائیر لاپید به فروپاشی، تاکید کرد که دولت بنت از نظر سیاسی، امنیتی و اقتصادی شکست بزرگی خورد.

نتانیاهو همچنین گفته که به زودی دولت وحدت را تشکیل خواهد داد.

باراک راوید، روزنامه‌نگار اسرائیلی تاکید کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر ۱۳ جولای به فلسطین اشغالی، با یائیر لاپید نخست وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

اخبار مرتبط:
فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند

بر اساس برآوردهای وزیر خارجه فرانسه، از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، حدود ۱۵۰ هزار سرباز روسیه کشته شدند. با این‌‌حال، این تخمین کمتر از برآورد زلنسکی است که شمار آن را ۱۸۰ هزار سرباز روسی عنوان کرده بود.

ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود
ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در ریاض گفت آمریکا به مراحل پایانی توافق امنیتی با عربستان سعودی نزدیک است و اگر عربستان روابط خود با اسرائیل را عادی کند، این توافق امنیتی به عربستان پیشنهاد می‌شود. بلینکن فاش کرد که قرار بود در ‍۱۰ اکتبر سال گذشته میلادی در عربستان سعودی و اسرائیل حضور داشته باشد تا به طور خاص بر بخش فلسطینی توافق عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل تمرکز کند چرا که این بخش این یک جزء اساسی آن است. اما این اتفاق به دلیل حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس به اسرائیل رخ نداد.

روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند
روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند

روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: بیش از دوسال پیش، دولت جمهوری آذربایجان اقدامات قابل‌تاملی را علیه ایران آغاز کرده که به‌دلیل برخی ملاحظات نادرست، با سکوت خبری در ایران همراه شده‌اند. این اقدامات شامل تعرض، پلمب و مصادره تعدادی از املاک دولتی ایران در باکو می‌شوند. ظاهرا باکو به‌منظور مصادره اراضی ایران دادگاه‌هایی نمایشی به بهانه‌های واهی برگزار کرده است و قصد دارد با مصادره املاک ایران، آنها را به کمیته دولتی املاک زیرنظر وزارت اقتصاد این کشور منتقل کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است