کد خبر : 179488
انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ - 00:40
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

پشتِ پرده حذف نام نیکی کریمی از تیتراژ «آتابای»

پشتِ پرده حذف نام نیکی کریمی از تیتراژ «آتابای»

به گزارش مدارا، نیکی کریمی، از روند طولانی نوشتن فیلمنامه «آتابای» و همکاریش در این زمینه با هادی حجازی‌فر گفت.

او درباره شکل‌گیری ایده فیلمنامه «آتابای» گفت: «مدت‌ها بود به قصه «عشق و کاه‌گل» نوشته علی‌اشرف درویشیان، فکر می‌کردم و چیزی دائم در ناخودآگاهم در جریان بود؛ در این داستان، جوانی که در خانه‌ای اعیانی کارگری می‌کند، دلبسته دختر بزرگ آن خانواده می‌شود و دختر هم همین‌طور. اما با تمام شدن تابستان، دختر ترکش می‌کند و می‌رود و جوان می‌ماند و غم و یک پاییز سرد. این ایده‌ای بود که  فکر می‌کردم به ‌جاهایی خواهد رسید و پایه نوشتن فیلمنامه «آتابای» شد.  در این کار، بیشتر از هر وقت سعی کردم به خودم و  ناخودآگاهم رجوع کنم و تمام پیش‌فرض‌ها را کنار بگذارم.»

این کارگردان درباره همکاریش با هادی حجازی‌فر برای نوشتن «آتابای» توضیح داد: «من با آقای حجازی‌فر در سریال «ممنوعه» و فیلم «آستیگمات» همکاری کرده بودم. زمانی که «ممنوعه» را بازی می‌کردیم، به او گفتم در حال کار کردن روی فیلمنامه‌ای هستم، ایشان هم گفت «می‌خواهید باهم کار کنیم؟» اما با موضوع آن‌طور ارتباط برقرار نمی‌کرد و بارها می‌گفت از این متن چیزی درنمی‌آید؛  هم موقع نوشتن  و قبل از فیلمبرداری و هم سر صحنه. کار را دوست داشت اما از آن مطمئن نبود، چون با این فضا آشنا نبود.»

کریمی درباره این‌که پس چرا نام هادی حجازی‌فر به تنهایی به عنوان فیلمنامه‌نویس در تیتراژ «آتابای» آمده است، گفت: «من همیشه به گروهم خیلی بها می‌دهم. حجازی‌فر بعد از تدوین فیلم و درست زمان جشنواره فیلم فجر که تیتراژ را می‌نوشتیم،  این موضوع را مطرح کرد که کار اولش است و اگر ممکن است اسمش تنها در تیتراژ فیلم بیاید و من هم گفتم موردی نیست و پذیرفتم.»

او در توضیح روند نوشتن این فیلمنامه گفت: «در روند نگارش فیلمنامه، دیدگاه‌های ما فرق می‌کرد و اختلاف داشتیم. حجازی‌فر با این سینما بیگانه بود. فیلم‌ها و کتاب‌های زیادی را با او به اشتراک گذاشتم تا وارد جهان من بشود. باهم سروکله زیاد می‌زدیم و روزهای زیادی هم اصلاً نتیجه نمی‌گرفتیم، چون اختلاف دیدگاه روایی و ذهنی داشتیم. من بسیار سعی می‌کردم که  او را متوجه کنم که اعتماد کند به این نوع روایت و شخصیت‌پردازی. به‌هرحال من با بحث و گفت‌وگو درباره آن‌چه می‌خواستم، او را متوجه می‌کردم و کار پیش می‌رفت.»

اخبار مرتبط:
مرتضی فنونی‌زاده: اگر در ورزشگاه بودم سبیل‌های هوادار سپاهان را می‌تراشیدم!
مرتضی فنونی‌زاده: اگر در ورزشگاه بودم سبیل‌های هوادار سپاهان را می‌تراشیدم!

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر من در ورزشگاه بودم سبیل‌های آن هوادار مسن را می‌تراشیدم. این فرهنگ خوبی نیست که به بانوان توهین کنند و کار زشتی است و در جوامع بین‌الملل باعث خدشه‌دار شدن فرهنگ ما می‌شود. ما به دنبال فوتبال مدرن هستیم و این اتفاقات ما را رو به عقب می‌کشاند.

مجری صداوسیما از زاکانی شکایت کرد
مجری صداوسیما از زاکانی شکایت کرد

سیاوش صفاریان پور مجری شناخته شده تلویزیون در حساب ایکس نکاتی را یاداور شد.

پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است