کد خبر : 154271
انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - 17:10
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

همه چیز در مورد سفر به استانبول و رستورانهای کیش

همه چیز در مورد سفر به استانبول و رستورانهای کیش

به گزارش سایت خبری مدارا؛ 

پارک های آبی شهر استانبول

اغلب مسافران تابستانی این شهر حداقل یک روز را به تفریح و خوشگذرانی در پارک های آبی شهر استانبول اختصاص می دهند و روزی سراسر شاد و مهیج را برای خود و تمام اعضای خانواده رقم خواهند زد. این شهر دارای چندین پارک آبی است که همه آن ها بسیار مجهز و وسیع هستند. در ادامه مطلب برخی از معروفترین پارک های آبی این شهر را به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه شوید:

 

پارک آبی آکوا مارین

آکوا مارین یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین پارک های آبی شهر استانبول در رزرو تور استانبول آفردار است و کار خود را از سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز کرده است . این مجموعه در حدود سه هزار نفر گنجایش دارد و شما را با دهها وسیله بازی مهیج سرگرم می کند و تمام اعضای خانواده با هر سن و سالی که باشند ، در این مجموعه سرگرم خواهند بود . این مجموعه تفریحی دارای امکانات مختلفی نظیر مرکز خرید ، رستوران ، کافه و تخت هایی برای استراحت است .

 

 آلفادلفین

به اعلام سایت سفر باتو ، بعد از آکوا مارین این مجموعه تفریحی نیز بسیار پر طرفدار است. آلفا دلفین وسیع و همه چیز تمام بوده و از سال ۲۰۰۱ میلادی تا به امروز مشغول فعالیت است . در این مجموعه نیز امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی فراهم شده  و همچنین خدمات دهی پرسنل در سطح بالایی قرار دارد . در این مجموعه امکان بازی و سرگرمی برای همه رده های سنی وجود دارد  و باید افزود ورود کودکان زیر هفت سال رایگان خواهد بود و در بعضی ایام سال از افراد مسن نیز ورودی دریافت نمی گردد . این مجموعه دارای استخر های رو باز و سرپوشیده و بازهای مهیجی همچون کینگ کبرا ، موشک و آناکوندا  است . همچنین میتوانید در کافه و رستوران های متنوع موجود در آن خستگی و گرسنگی خود را رفع کنید.

 

کالسیوم

این مجموعه تفریحی و ورزشی نیز از جمله بهترین ها ست و از بخش های مختلفی تشکیل شده است. در این مجموعه استخرهای سرپوشیده و سر باز و همچنین ده ها بازی و سرگرمی متنوع شما را برای ساعت ها سرگرم می کند و بازی های مهیجی همچون موشک و آناکوندا در انتظارتان خواهد بود . این مجموعه نیز از کودکان زیر هفت سال ورودی دریافت نمی کند.

 

خوراکی های خوشمزه ترکی

کشور ترکیه دارای خوراک ها و شیرینی جات بسیار متنوع و لذیذی است که آوازه برخی از آن ها در دنیا پیچیده است . خوشبختانه ، غذاهای طبخ شده در این کشور تا حدی مشابه غذاهای کشورمان بوده و با ذائقه ما ایرانی ها همخوانی دارد. تمام شهر پر است از کافه و رستوران و شما به هر سمت را که بنگرید با رستورانی خوب روبرو خواهید شد . البته برخی رستوران ها قیمت های نجومی دارند از این رو بهتر است از قبل رستوران خوب و ارزان قیمت را شناسایی کنید .  در ادامه این مطلب شما را با برخی از معروف ترین خوراک ها و دسرهای این کشور آشنا می کنیم:

 

باقلوا – معروف ترین شیرینی ترکی

این دسر خوشمزه و بسیار لذیذ که احتمالا شما نیز از هوادارانش هستید در کشور ترکیه شهرت بسیاری دارد و در هر گوشه از شهر بهترین نوع آن سرو می گردد . همانطور که گفتیم این شیرینی در میان مردمان این کشور بسیار طرفدار دارد و اغلب در برخی سفره خانه ها یا رستوران ها همراه با چای تازه دم سرو می گردد . باقلوای ترکی دارای تنوع بالایی هستند و معروف ترین آن ها کنافه نام دارد که معمولا همراه با بستنی سرو می گردد. باقلوا از کره، شکر، خمیر نازک فیلو و بسیاری از مغزها نظیر پسته و گردو و بادام تهیه می گردد.

 

دونر کباب

در کشور ترکیه بهترین و لذیذترین کباب ها را خواهید خود و یکی از بهترین نوع آن دونر کباب نام دارد. دونر کباب در واقع همان کباب ترکی است که همراه با برخی سبزی جات سرو می شود . دونر کباب با سینه مرغ و یا گوشت گوسفند تهیه می و در این روش طبخ ، لایه‌های مرغ یا گوشت گوسفند را دور یک سیخ که به‌ صورت عمودی قرار دارد  می‌چرخد، و در این حین با حرارت شعله‌ آتش ، گوشت ‌ها کم کم کباب و مغز پخت می‌ شوند. این خوراک بسیار لذیذ و البته قیمتی مقرون به صرفه دارد.

 

پودینگ سینه مرغ

این خوراک دارای تاریخچه ای طولانی است و دستور پخت آن از قرن ها پیش تا به امروز دست به دست می گردد . این پودینگ یکی از بهترین و جالبترین خوراک های ترکی است  و به عنوان معروفترین دسرهای ترکی بعد از غذا سرو می گردد. سینه مرغ یکی از مواد اصلی این دسر است اما شما به هیچ وجه طمع و مزه آن را متوجه نخواهید شد.

 

رستوران رویال استار

این رستوران در قیمت تور کیش ارزان  نیز یکی از بهترین ها بوده و دارای محیطی شیک و رویایی است و از این رو صرف غذا در آن بسیار رمانتیک‌ خواهد بود . این رستوران دارای منویی متنوع است و  شامل انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی می شود.

 

رستوران فودلند

رستوران فودلند یکی از پر طرفدارترین ها رستوران های جزیره کیش است که در امتداد ساحل مرجان واقع شده و بیش از ده سال از تاسیس آن می گذرد . فود لند حدود دو هزار متر مربع وسعت دارد و از سه سالن مجرا تشکیل شده و هر قسمت از طراحی و دکوراسیونی متفاوت و خاص برخوردار است . همچنین این مجموعه دارای منوی متنوع است و بیش از یکصد نوع غذا و دسر را در بر می گیرد.

اخبار مرتبط:
سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارقی که با دستبرد به ۵ منزل و ساختمان نیمه ساز در شهر اصفهان ۲۰ میلیارد ریال اموال آنها را به سرقت برده بود خبر داد.

۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی از روستاها، تا پایان اردیبهشت ۱۵ روستا در نائین و فریدن از آب شرب پایدار بهره‌مند می شوند.

سهم اصفهان در مولدسازی اموال دولت ۶۰ هزار میلیارد ریال است
سهم اصفهان در مولدسازی اموال دولت ۶۰ هزار میلیارد ریال است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی اصفهان گفت: بر اساس قانون بودجه، سهم این استان در مولدسازی دارایی‌های دولت حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال لحاظ شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است