کد خبر : 15398
انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - 16:37
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

محرومیت کودکان انگلیسی از حق هوای پاک

محرومیت کودکان انگلیسی از حق هوای پاک

[ad_1]

یونیسف در گزارشی هشدار داد: کودکان در انگلیس از ابتدایی‌ترین حق انسانی که استنشاق هوای پاک است، محروم بوده و به دلیل تنفس دودهای سمی در مسیر خانه تا مدرسه با یک "بحران بهداشتی بلندمدت" مواجه‌ هستند.
ترافیک آلودگی هوا لندن

_سایت خبری مدآرا، یونیسف با “وحشتناک” خواندن وضعیت آلودگی هوا در انگلیس، حفاظت از کودکان انگلیسی را در برابر آلودگی هوا اولویت خود در ماه آینده اعلام کرده است.

تحقیقات همواره چگونگی اثرات پایدار و ویرانگر انتشار دودهای سمی بر سلامت افراد به ویژه کودکان از آسم گرفته تا مشکلات در نمو مغزی را نشان داده است. مداخله یونیسف به دنبال سری جدید مطالعات صورت گرفته است که تاثیرات آلودگی هوا را بر کودکان برجسته ساخته و فشار را روی دولت انگلیس برای انجام اقدامات پیشگیرانه افزایش می‌دهد.

یونیسف در حال حاضر علاوه بر همکاری با مدارس سراسر انگلیس و هم‌چنین گروه‌های هوای پاک از دولت انگلیس خواسته تا اقدام ملی برای حمایت از کودکان در زمینه آلودگی هوا صورت دهد.

 یک کمپین شکل گرفته در میان برخی والدین و مدارس، رانندگی در اطراف مدارس را ممنوع ساخته و به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تا مدارس را تشویق می‌کند. اما یونیسف اعلام کرده دولت مرکزی انگلیس باید هماهنگی سیاست ملی برای حفاظت از جوانان و کودکان انگلیسی را برعهده بگیرد.

به گزارش روزنامه گاردین، دولت انگلیس به دلیل فقدان اقدامات کافی در مقابله با آلودگی هوا در سه پرونده در دادگاه اروپا شکست خورده و یکی از پنج کشوری است که به دلیل عدم رسیدگی به معضل سطوح غیرقانونی سموم موجود در هوا به بالاترین دادگاه اروپا ارجاع داده شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع

اخبار مرتبط:
سخنگوی قوه‌قضائیه: پس از گزارش کاظم صدیقی، برای ماجرای باغ ازگل پروندهٔ قضایی تشکیل شده / افرادی در ارتباط با این پرونده احضار شده‌اند
سخنگوی قوه‌قضائیه: پس از گزارش کاظم صدیقی، برای ماجرای باغ ازگل پروندهٔ قضایی تشکیل شده / افرادی در ارتباط با این پرونده احضار شده‌اند

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل گفت: پس از گزارش آقای صدیقی پرونده قضایی تشکیل شد، افرادی در ارتباط با این پرونده احضار شدند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمد. از مراجع ذی ربط از جمله سازمان ثبت درباره نحوه واگذاری و همچنین از شهرداری استعلام انجام شده است. اظهارات سردفتری که این انتقال انجام شده اخذ شده است. پرونده در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است.

واعظ‌آشتیانی:  واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس شاید مشکل‌ساز شود
واعظ‌آشتیانی: واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس شاید مشکل‌ساز شود

امیررضا واعظ آشتیانی، از مدیران سابق استقلال، درباره واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس و چالش‌های تحریمی این مجموعه گفت: من بعید می‌دانم مشکلی برای فعالیت ایجاد شود. الان کل کشور ما تحریم است؛ ما هم در حال انجام دادن کار‌هایمان هستیم. در حوزه ورزش فقط فیفا و ای. اف. سی پول ما را بلوکه کرده‌اند که آن هم به علت چالش بانکی است. فعالیت ورزشی ایران منعی ندارد.

فرید موسوی: فعلاً نمی‌توان گفت کدام فراکسیون در مجلس آینده در اکثریت هستند
فرید موسوی: فعلاً نمی‌توان گفت کدام فراکسیون در مجلس آینده در اکثریت هستند

منتخب مجلس دوازدهم گفت: نظام سیاسی در کشور ما حزبی نیست و در پارلمان احزاب نقش آنچنانی ندارند که بگوییم این منتخب از آن حزب است و دیگری از این حزب. بسیاری با استفاده از ظرفیت‌های شخصی خود حضور پیدا کردند. لذا اواخر اردیبهشت ماه می‌توان برداشت دقیق از ترکیب فراکسیون‌ها داشت و الان نمی‌توان گفت که کدام فراکسیون اکثریت دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است