کد خبر : 148839
انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - 15:02
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

آخرین آمار کرونا در ایران/شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۹۳۳ نفر رسید

آخرین آمار کرونا در ایران/شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۹۳۳ نفر رسید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹در کشور شناسایی و ۷۵۲ نفر در مراکز بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۲۶۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۰ هزار و ۵۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۷۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اظهارداشت: شواهد نشان می دهد مصرف کنندگان محصولات دخانی مبتلا  به بیماری کوید ۱۹ عوارض شدیدتری را تجربه می کنند و میزان مرگ و میر مبتلایان به این بیماری در میان این افراد بیش از سایرین است. همچنین خانواده این عزیزان به واسطه مواجهه مستقیم و طولانی با دود دست دوم مواد دخانی دارای ریسک خطر بالاتری نسبت به ابتلا به بیماری هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد:‌ ما از مردم عزیز تقاضا داریم ضمن خودداری از استعمال هرگونه مواد دخانی از قبیل قلیان، سیگار، پیپ و غیره چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی از حضور در اماکن مصرف و عرضه دخانیات از جمله  قلیان‌سراها و اتاقک‌های سیگار که موجب انتقال ویروس می شود به طور جد خودداری کنند.
وی همچنین گفت: تا کنون ۷ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۵۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار مرتبط:
کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کاهش چشمگیر ورودی‌ها در سایه بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان سبب ایجاد یک ابر چالش برای آموزش و پرورش شده بود.

افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای افزایش سرانه ورزش در این استان، سرمایه‌های خُرد مردمی وارد فضاهای ورزشی شود.

پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور

فرماندار اصفهان گفت: باید برای پیوند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی، فرهنگی، صنعتی و محله محور برنامه‌ریزی داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است