کد خبر : 179146
انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - 04:33
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

چرا آمریکا تلاش می کند صدام را قربانی جلوه دهد؟

چرا آمریکا تلاش می کند صدام را قربانی جلوه دهد؟

به گزارش مدارا،آمریکا، سفارتش در بغداد و مزدوران جوکری‌اش در عراق در تلاشند تا صدام را شخصی محبوب معرفی نمایند تا بتوانند ایتامش را مجددا به حکومت عراق بازگردانند چرا که برای آمریکا و رژیم صهیونیستی ثابت شده که فقط ایتام آن طاغوت هستند که قادرند توطئه‌های‌شان در عراق را اجرا کنند، لذا با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب، وارد روند سیاست عراق شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین این تلاش‌ها، ورود این مزدوران به تظاهرات مردمی و سر دادن شعارهایی است که به تمجید از رژیم طاغوتی صدام می‌پردازد و به اصطلاح به آن روزهای سیاه رحمت می‌فرستند.

رویکرد دیگر آمریکا برای احیای حزب متعفن بعث صدامی، حمایت از برگزاری کنفرانس و همایش توسط ایتام صدام است که خواستار عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی بوده و پرچم دشمنی با ایران و محور مقاومت را برافراشته‌اند، مصاحبه رغد دختر صدام جنایتکار که در آن پدر جنایتکارش را مدح کرد و به مردم عراق وعده داد که روزی به این کشور بازخواهد گشت، گواهی به این مدعاست.

در ایالات متحده، مقامات ارشد آن در مناسبت‌های متعددی تلاش می‌کنند چهره صدام معدوم را بزک و او را یک "مظلوم" معرفی کنند. امروز و در آستانه اعدام این جلاد، رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در عراق گفت: "شکی وجود نداشته که صدام و دیگر متهمان در جنایاتی که به آنها نسبت داده می‌شد، مجرم بودند ولی همین روند( محاکمه) قطعا کامل اجرا نشد."

اظهارات رابرت فورد اولین اظهارات از این دست نبود و آخرین نیز نخواهد بود و آمریکا پیوسته تلاش می‌کند که صدام را مانند قربانی جلوه بدهد. "پل برمر" حاکم مدنی آمریکا در عراق چند روز پیش گفت: "صدام تحت یک محاکمه عادلانه قرار گرفت ولی از سوی دیگر، اعدام او به طرز فجیعی انجام شد و در حین اعدام، اجازه ورود دوربین و تلفن همراه داده شد که این نقض حقوق بشر تلقی می‌شود."

قدر مسلم آن است که جسد صدام پوسیده و متلاشی شده، ولی تلاش‌های آمریکا و اسرائیل و همچنین مزدوران‌شان از جمله ایتام صدام و باندهای جوکوری و ارتش‌های سایبری رژیم‌های مرتجع عربی، او را نمی‌توانند زنده کنند بلکه این تلاش‌ها ماهیت جنایتکارانه این معدوم را بیشتر افشا می‌سازد که افزون بر سه دهه بر عراق حکمرانی کرد.

 

اخبار مرتبط:
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه فعال بارشی به استان از اواسط هفته پیش‌رو خبرداد.

نماینده مجلس: در لایحه حجاب مقرر شده از افراد بی‌حجاب جریمه نقدی بگیرند اما بنای حاکمیت درآمدزایی نیست / در این لایحه افرادی که کشف حجاب کرده‌اند بازداشت خواهند شد
نماینده مجلس: در لایحه حجاب مقرر شده از افراد بی‌حجاب جریمه نقدی بگیرند اما بنای حاکمیت درآمدزایی نیست / در این لایحه افرادی که کشف حجاب کرده‌اند بازداشت خواهند شد

بهروز محبی، نماینده سبزوار می‌گوید: بیش از ۹۰ درصد افراد، با یک تذکر شفاهی، حجاب خود را رعایت می‌کنند و بنده این را به شخصه دیده‌ام. از این‌رو، حضور نیروی انتظامی برای نظم و نسق دادن به عفاف و حجاب جامعه، ضرورت دارد و کار این عزیزان، براساس قانون است.

آتش‌بازی در اراک / خداحافظی پرسپولیس با جام‌حذفی!
آتش‌بازی در اراک / خداحافظی پرسپولیس با جام‌حذفی!

آلومینیوم اراک و پرسپولیس در دیداری حساس به مصاف هم رفتند که پرسپولیس در این بازی شکست خورد و از جام حذفی کنار رفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است