کد خبر : 177866
انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - 10:12
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

یک ایرانی رئیس پارلمان نروژ شد

یک ایرانی رئیس پارلمان نروژ شد

به گزارش مدارا، پارلمان نروژ (استورتینگ) که اکثریت کرسی‌ها آن در اختیار نمایندگان حزب سوسیال دموکرات کارگر است در نشست پنج‌شنبه ۲۵ نوامبر (پنجم آذر) مسعود قره‌خانی را به عنوان رئیس جدید این نهاد انتخاب کرد.

این سیاستمدار ۳۹ ساله سال ۱۳۶۱ (۱۹۸۲ میلادی) در تهران متولد شد و پنج سال بعد همراه خانواده‌اش به اسکاندیناوی مهاجرت کرد.

مسعود قره‌خانی جانشین اوا کریستین هانسن، رئیس پیشین پارلمان که چند روز پیش کناره‌گیری کرده شده است.

هانسن به ظن استفاده ناموجه از یک آپارتمان مخصوص نمایندگان پارلمان در اسلو به شدت تحت فشار قرار گرفته بود و سرانجام مجبور به استعفا شد.

بنابر این گزارش مسعود قره‌خانی که از سال ۲۰۱۷ عضو پارلمان نروژ است با تکیه زدن بر مسند ریاست آن در جایگاه دومین مقام ارشد این کشور پس از پادشاه نروژ، هارالد پنجم قرار گرفته است.

از مهاجرت تا ریاست پارلمان

این سیاستمدار سوسیال دموکرات پیش از این ریاست کمیته مهاجرت حزب کارگر را بر عهده داشته و از استان بوسکرود به عنوان نماینده به پارلمان راه یافته است.

قره‌خانی روز گذشته در یادداشتی که در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک منتشر کرد نوشته که او و خانواده‌اش پس از یک سفر طولانی در حالی وارد نروژ شده‌اند که یک دلار بیشتر پول نداشته‌اند.

او همچنین نوشت که وظیفه خود به عنوان رئیس استورتینک را همکاری با نمایندگان پارلمان و اعضای دولت برای بازسازی اعتماد عمومی می‌داند که کاری دشوار خواهد بود اما لازمه حفظ دموکراسی نروژ است.

اخبار مرتبط:
حسین وزیری رییس هیات‌مدیره مجمع مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه‌گانه شد
حسین وزیری رییس هیات‌مدیره مجمع مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه‌گانه شد

اولین جلسه هیات مدیره مجمع مدیران منابع انسانی سه قوه در وزارت کشور برگزار شد.

۴۷ محکوم فراری در خمینی شهر دستگیر شدند
۴۷ محکوم فراری در خمینی شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری ۴۷ نفر از محکومان فراری و تحت تعقیب مراجع قضائی توسط مأموران این فرماندهی خبر داد.

توسعه فضای فیزیکی مدارس بدون توانمندسازی دانش‌آموزان فاقد اثر است
توسعه فضای فیزیکی مدارس بدون توانمندسازی دانش‌آموزان فاقد اثر است

استاندار اصفهان گفت: اگر فضای فیزیکی مدارس توسعه یابد اما دانش‌آموزان رها شده و برای توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان برنامه‌ریزی نشود، اثرگذاری مطلوب را شاهد نخواهیم بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است