کد خبر : 38795
انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - 02:55
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

جزئیات افتتاحیه‌ جشنواره‌ فیلم فجر اعلام شد

جزئیات افتتاحیه‌ جشنواره‌ فیلم فجر اعلام شد

کارگردان مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به دکور ویژه این مراسم جزئیات بخش‌های مختلف آن را تشریح کرد.


به گزارش سایت خبری مدآرا:کیارش اسدی‌زاده افزود: مراسم افتتاحیه سه‌شنبه ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر تهران آغاز و حدود سه ساعت ادامه خواهد یافت.
وی درباره طراحی صحنه و دکور مراسم افتتاحیه هم گفت: دکور مراسم به صورت دیجیتال است، یعنی ساخت و ساز چوبی و حجمی وجود ندارد و به صورت دیجیتال در مدیا اتفاق می‌افتد در حقیقت ما با دکوری مواجه هستیم که طراحی خاص خود را دارد یعنی الزاماً اینگونه نیست که تصاویر در مدیا پخش شود لذا این مدل دکور یک اتفاق ابتکاری و جدید در جشنواره فجر است.

برنامه‌های ویژه مراسم افتتاحیهاسدی‌زاده با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای موسیقی و اجرا در مراسم افتتاحیه طراحی شده است، درباره برنامه‌های ویژه مراسم افتتاحیه هم، گفت: ویدئوهایی که در حال تولید برای پخش در این مراسم است خیلی خاص هستند، ویدئوهایی برای ۴۰ سال سینمای ایران در حال تولید و تدوین است، ویدئوهایی هم درباره هیأت انتخابات و داوران در حال تهیه است که متفاوت و خاص هستند.
به گفته وی همه این ویدئوها با الهام از تم پوستر جشنواره است و براساس همان ایده‌ها و رنگ‌هایی که در پوستر جشنواره استفاده شده است ویدئوها درحال تولید هستند.

برگزاری پنج بزرگداشت

کارگردان مراسم افتتاحیه جشنواره فجر افزود: پنج بزرگداشت در مراسم افتتاحیه داریم و فیلمسازان مختلفی در حال تولید و تدوین فیلم‌های این بزرگداشت‌ها هستند. فیلم‌ها هم خیلی متنوع و متفاوت‌تر از سال‌های قبل است.
وی با تاکید براینکه حال و هوای جشن چهل سالگی انقلاب را کاملاً می‌توانید در مراسم افتتاحیه حس کنید، گفت: حتی در دکور مراسم هم ایده‌هایی از جشن چهل سالگی انقلاب دیده می‌شود. همچنین ویدئوهایی با موضوع جشن چهل سالگی انقلاب در حال ساخت است.

نکوداشت عزت الله انتظامی

وی نکوداشت عزت الله انتظامی را هم از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه برشمرد که با حضور فرزندان این بازیگر صورت می‌گیرد و ویدئویی هم برای نکوداشت ایشان در حال تولید است.
اسدی‌زاده درباره انتقادهایی که به محل برگزاری مراسم افتتاحیه می‌شود، گفت: ما خیلی درباره لوکیشن مراسم افتتاحیه تأمل کردیم، شرایط برج میلاد، تالار وحدت و تالار وزارت کشور را بررسی کردیم لذا فضا و ظرفیتی که برای جمعیت نیاز داریم، استیجی که به لحاظ طول و عرض برای دکور نیاز داریم، جای پارک ماشین مهمانان، ورود مهمانان وی آی پی و فضای مدرن لوکیشن مراسم برای ما بسیار مهم بود.

پردیس تئاتر تهران از هرجهتی مناسب افتتاحیه

وی افزود: پردیس تئاتر تهران از هرجهتی که گفته شد بسیار برای مراسم افتتاحیه مناسب است چراکه شک ندارم که در پایان مراسم تمامی مهمانان از اینکه مراسم در آن لوکیشن برگزار شده راضی خواهند بود.
کارگردان مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افزود: در محل برگزاری مراسم آرامش خوبی برای همه مهمانان وجود خواهد داشت تا مراسم با نهایت کیفیت برگزار خواهد شد.

پردیس تئاتر تهران

پردیس تئاتر تهران که با نام تئاتر خاوران نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است.
این پردیس در زمینی به مساحت ۲۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۶ هزار و ۳۳۰ مترمربع جنب فرهنگسرای خاوران قرار گرفته است.
مجموعه پردیس تئاتر تهران در بزرگراه امام علی، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی واقع است.

فیلم فجر سی و هفتم
پیش ازاین هم اعلام شده بود که سانس‌های نمایش فیلم در سینمای اهالی رسانه از ساعت ۱۳آغاز می‌شود.
امسال تمامی سوال ها در نشست پرسش و پاسخ آثار به صورت مکتوب مطرح خواهد شد.
سانس‌های نمایش آثار جشنواره در پردیس سینمایی ملت به اهالی رسانه اختصاص یافته است.
نمایش فیلم‌ها از ساعت ۱۳آغاز می‌شود و سانس‌های بعدی به ترتیب ۱۵:۳۰، ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ خواهند بود و پس از نمایش هر فیلم نشست پرسش و پاسخ آن برگزار می شود که امسال براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمامی سوال‌های نشست به صورت مکتوب مطرح ‌شود.
همچنین داوران بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای قضاوت ۲۲ فیلم بلند و ۳ انیمیشن ،معرفی شده اند.
آثار بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره
– آشفته‌گی ،کارگردان «فریدون جیرانی»
– ایده اصلی ،کارگردان «آزیتا موگویی»
– بنفشه آفریقایی ،کارگردان «مونا زندی حقیقی»
– ۲۳ نفر ،کارگردان «مهدی جعفری»
– پالتو شتری ، کارگردان «مهدی علی میرزایی»
– تیغ و ترمه ، کارگردان «کیومرث پوراحمد»
– جمشیدیه ،کارگردان «یلدا جبلی»
– خون – خدا ،کارگردان «مرتضی علی عباس میرزایی»
– درخونگاه ،کارگردان «سیاوش اسعدی»
– سال دوم دانشکده من ،کارگردان «رسول صدرعاملی»
– سرخپوست ،کارگردان «نیما جاویدی»
– سمفونی نهم ،کارگردان «محمدرضا هنرمند»
– شبی که ماه کامل شد ،کارگردان «نرگس آبیار»
– طلا ،کارگردان «پرویز شهبازی»
– تختی ، کارگردان «بهرام توکلی»
– قسم ، کارگردان «محسن تنابنده»
– قصر شیرین ، کارگردان «رضا میرکریمی»
– رد خون ، کارگردان «محمدحسین مهدویان»
– متری شیش و نیم ، کارگردان «سعید روستایی»
– مردی بدون سایه ، کارگردان «علی رضا رئیسیان»
– مسخره باز ، کارگردان «همایون غنی زاده»
– ناگهان درخت ، کارگردان صفی یزدانیان.
همچنین در این دوره از جشنواره انیمیشن‌های، آخرین داستان به کارگردانی «اشکان رهگذر» ، بنیامین به کارگردانی «محسن عنایتی» و شب آفتابی به کارگردانی «علی مدنی» حضور خواهند داشت.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده همزمان با سالگرد چهلمین سال انقلاب اسلامی ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط:
شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود

رییس گروه بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود با بیان اینکه شکستگی لوله در رینگ کاشان ترمیم شد، گفت: برآورد عوامل مبنی بر تخریب غیرعمد خط لوله بر اثر عملیات لایروبی قنات بود.

علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد
علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد

علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان در تماسی با حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی جویای حال این بازیگر سینمای ایران شد.

ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند
ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند

جمیله علم‌الهدی که همسرش را در سفر به پاکستان همراهی می‌کند، با حضور در این دانشگاه از ترجمه انگلیسی خود به‌نام «هنر زنانه زیستن» رونمایی کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است