کد خبر : 37154
انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - 03:41
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

بهزاد نبوی: اکنون زمان مذاکره نیست

بهزاد نبوی: اکنون زمان مذاکره نیست

روز گذشته بیست و ششمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با حضور بهزاد نبوی، علی شکوری‌راد، محمدرضا ظفرقندی و… در سالن اجلاس سران برگزار شد.


مدآرا |  در این مراسم بهزاد نبوی به سخنرانی پرداخت سخنانی که به برجام و مسئله مذاکره با آمریکا ختم شد و بیشتر ناظر بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی بود. او معتقد است که ما نتوانستیم از برجام استفاده کنیم و دلیل آن را تندروی‌ها و ماجراجویی‌های داخلی معرفی می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به نامه ‌خود به حسن روحانی از زندان در ابتدای پیروزی دولت یازدهم اشاره کرده و گفت: انتظار من از دولت همانی است که در روزهای اول برای آقای روحانی نوشتم. او دلیل ناکام ماندن برجام را تندروی‌ها و ماجراجویی‌های داخلی عنوان می‌کند که باعث شد ترامپ تیر خلاص را رها کند و تحریم‌ها آغاز شود. البته نبوی معتقد است باوجود همه این مشکلات به دلیل اختلاف آمریکا و اروپا ترامپ در دنیا منزوی است. به گفته او به‌رغم برخوردهای دولت فعلی آمریکا وضعیت امروز ایران در عرصه سیاست خارجی خیلی قابل قبول بوده است. جدایی بین آمریکا و اروپا از بعد جنگ جهانی دوم بی‌‌‌سابقه است. نبوی مدل چینی شدن ایران را پیشنهاد می‌کند و گفته است: به‌رغم تندروی‌‌ها، ایران باید موقعیت جهانی که بعد از چهل سال به دست آوردیم را حفظ کند. چین را که قبول داریم، بیایید مثل چین با دنیا رفتار کنیم.

نبوی مخالف مذاکره در شرایط فعلی است: ما بعد از تحریم دوم ترامپ دچار مشکل شدیم. باید حواسمان به معیشت مردم باشد. من معتقد نیستم الان که ترامپ اسلحه روی شقیقه ما گذاشته باید با او مذاکره کنیم. عده‌‌ای می‌گویند اکر این کار را نکنیم وضع بدتر می‌‌شود اما الان شرایط مذاکره نیست. الان باید با ژاپن، کره، چین و روسیه روابط خود را حفظ کنیم. اروپا را از دست ندهیم. من به کسانی که می‌‌گویند باب‌المندب را می‌‌بندیم، می‌‌گویم ضرر آن به ترامپ نیست، به اروپا است.

از نظر او توده مردم هنوز به همان شعار «افزایش یارانه نقدی» رای می‌‌‌دهند. به گفته بهزاد نبوی آن عواملی که نمی‌‌گذارد روابط خارجی داشته باشیم را افشا کنیم و به مخاطبانش می‌گوید:‌دولت نمی‌تواند. ما که می‌‌توانیم. الان انتقاد از دولت جایزه هم دارد، کار شجاعانه‌‌ای نیست./سازندگی

اخبار مرتبط:
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی ۲ برادر سارقی که با تهدید سلاح سرد اقدام به زور گیری از شهروندان کرده بودند در کمتر از ۵ ساعت دستگیر شدند.

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تخلیه آب از شهر کاشان به دلیل خروش رودخانه و جاری شدن آب در شهر همچنان ادامه دارد.

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: خور و بیابانک در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی را داشته و ۳۸ میلیمتر باران در این منطقه کویری باریده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است