کد خبر : 36364
انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - 01:04
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

جهانگیری استانداران را انتخاب می کند

جهانگیری استانداران را انتخاب می کند

پس از صحبت‌هایی که میان جهانگیری و روحانی مطرح می شود روند جدیدی در دولت دنبال و معاون اول رییس جمهور نقش پررنگی در انتخاب استانداران پیدا می کند.  همچنین در حال حاضر هر آنچه در دستور جلسات هیات دولت قرار می گیرد با دستور معاون اول رییس جمهور است.


به گزارش سایت خبری مدآرا بیست و نهم مهرماه بود که اسحاق جهانگیری گفت:‌ «من دستم قلم و کاغذی نیست که کسی را برکنار کنم. من تا این لحظه اجازه برکناری منشی خودم را هم نداشته‌ام. بنابراین از من انتظار نداشته باشید وکیل و وزیر تغییر دهم.»

بعد از این اظهارنظر او، حرف و حدیث‌ها شروع شد و به نظر رسید که اظهارات جهانگیری نشان از کم رنگ شدن نقش او در دولت دارد.

این در حالی بود که پیش از آن نیز قاسم میرزایی نیکو عضو فراکسیون امید مجلس گفته بود محمود واعظی به جای رییس‌جمهوری تصمیم می‌گیرد و قصد دارد معاونان و دفترداران وزرا را از کسانی که می‌خواهد تعیین کند تا بتواند امور را در کنترل خود داشته باشد.

طبق اطلاعاتی که به خبرنگار «اعتمادآنلاین» رسیده، بعد از این ماجراها، اسحاق جهانگیری در جلسه سران قوا که غلامحسین محسنی اژه‌ای به عنوان نماینده قوه قضاییه، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و روسای سه کمیسیون تخصصی مجلس حضور داشتند، انتقادات و مشکلات موجود را مطرح کرده است.

 

ماجرای نامه جهانگیری به رهبرانقلاب

پس از این ماجراها معاون اول رییس جمهور که به نظر می رسد قصد خروج از دولت را داشت، به رهبر انقلاب نامه نوشت و مشکلات را بازگو کرد. این نامه چند روز پیش علنی شد و صالحی امیری وزیر پیشین ارشاد درباره آن اینگونه نوشت: «نمونه‌ دیگر بداخلاقی انتشار نامه محرمانه منتسب به آقای جهانگیری است که در آن دغدغه‌های معاون‌اول نسبت به اوضاع حساس کنونی برای مقامات عالی نظام ارسال شده است. ایشان نسبت به تداوم وضع موجود اعلام نگرانی کرده و خواهان تصمیمات اساسی و بنیادی برای عبور از چالش‌های موجود شده‌اند. بر فرض صحت، این‌گونه اقدامات از سوی دولتمردان را باید نشان صداقت، شجاعت و صراحت آنان دانست. چراکه به‌جای کار پوپولیستی و تبلیغاتی مسائل اصلی کشور را با عالی‌ترین سطوح نظام در میان می‌گذارند تا راهی برای عبور از انبوه چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی پیدا کنند.»

بعد از این نامه بود که در جریان معرفی ۴ وزیر پیشنهادی اقتصادی که به تازگی از مجلس رای اعتماد گرفته‌اند، حسن روحانی گزینه‌ای را برای یکی از این وزارتخانه‌ها مطرح می‌کند و همین موضوع موجب ناراحتی جهانگیری می‌شود اما پس از آن صحبت‌هایی میان حسن روحانی و اسحاق جهانگیری رد و بدل و نتیجه‌اش منجر به پررنگ شدن نقش جهانگیری در دولت می‌شود. بطوریکه انتخاب استانداران جدید برعهده او قرار می‌گیرد و هرآنچه در دستور جلسه هیات دولت قرار می گیرد با دستور معاون اول رییس جمهور است./اعتمادآنلاین

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است