کد خبر : 3414
انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - 19:01
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

فعالان بازار ارز: جنس کم است

فعالان بازار ارز: جنس کم است

[ad_1]

در جریان افزایش قیمت دلار در هفته گذشته و امروز، فعالان بازار ارز عنوان می‌کنند که بالا رفتن تقاضا و در مقابل کاهش دلار و نبودن جنس در بازار عامل رشد قیمت بوده است.
دلار

_سایت خبری مدآرا، قیمت دلار و یورو از اواخر هفته گذشته رو به افزایش رفت به طوری که تا ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان برای دلار و ۱۳ هزار تومان برای یورو قیمت خورد. این رشد برای هفته جاری ادامه دار شد و امروز (شنبه) قیمت دلار تا زمان ارسال این گزارش (ساعت ۱۸:۱۰) تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان و یورو تا ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان رشد داشته است.

بررسی جریان بازار ارز با این توضیح فعالان بازار همراه شد که این روزها تقاضا برای خرید دلار و یورو در بازار افزایش پیدا کرده و این در حالی است که در مقابل جنس در بازار کم است. دلیل آن هم کمبود عرضه از سوی بانک مرکزی و یا کاهش فروش از سوی دارندگان دلار است. این در حالی است که امروز عبدالناصر همتی -رئیس کل بانک مرکزی- در اظهاراتی اتمام حجت کرده و گفت که ذخایر ارزی ناموس بانک مرکزی بوده و برنامه‌ای برای حراج کردن  ارز در بازار ندارد. وی گفته که ارز بانک مرکزی برای تامین کالاهای اساسی و ضروری بوده و بازار ارز با ارز صادرات غیرنفتی که حدود ۴۰ میلیارد دلار در سال است تامین می‌شود.

در هر صورت جریان بازار ارز در روزهای گذشته افزایشی پیش رفته و تحلیل‌گران بازار عنوان می‌کنند که اگر عرضه‌ای انجام نشود با توجه به تقاضایی که وجود دارد و در آینده تشدید خواهد شد دلار و یورو باز هم رشد بیشتری خواهد داشت. این در حالی است که کارشناسان تا حد زیادی با رئیس کل بانک مرکزی هم‌عقیده بوده و تاکید دارند که دلیلی برای حراج کردن ارز در بازار و پاسخ دادن به تقاضاهای کاذب وجود ندارد، اما بانک مرکزی باید بتواند تقاضاهای موجود را ساماندهی کرده و پاسخ دهد.

این در شرایطی است که قرار بر این بود تا ارزهای مورد نیاز مردم از جمله ارزهای خدماتی که در ۲۳ گروه تقسیم‌بندی شد از کانال صرافی‌ها عرضه شود، اما با توجه به اینکه تامین این ارز با مشکل مواجه بوده تنها چند صرافی در این باره اقدام کرده‌اند که قیمت آن‌ها نیز تقریبا همسطح قیمت بازار بوده و گاها تا ۱۰۰ تومان کاهش نرخ دارند. از سوی دیگر تامین ارز وارد کنندگان نیز در سامانه نیما و از طریق معامله با صادر کنندگان انجام می‌شود و آن طور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده در بازار ثانویه و البته نه در نرخ آن دخالت داشته و در صورت نیاز با عرضه و تقاضا آن را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است