کد خبر : 3409
انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - 18:13
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

تقاضای خرید خودرو سیری‌ناپذیر شده است

تقاضای خرید خودرو سیری‌ناپذیر شده است

[ad_1]

عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: به دلیل اختلاف بالای قیمت رسمی و آزاد خودروهای داخلی، همه افراد به دنبال خرید خودرو از خودروسازان و فروش آن در بازار آزاد هستند و به همین دلیل تقاضای خرید خودرو سیری‌ناپذیر شده است.
بازار خودرو

امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با _سایت خبری مدآرا، اظهار کرد: متاسفانه در چند ماهه اخیر نوسانات نرخ ارز باعث ایجاد زمینه برای سودجویی دلالان و سفته‌بازان در بازارهای مختلف شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد رشد دو برابری قیمت‌ها در بازار آزاد نسبت به قیمتهای رسمی هستیم، خاطرنشان کرد: در این میان دولت برای تعدیل قیمتها خودروسازان را تحت فشار قرار داده که حتی بیش از ظرفیت تولید خود، خودرو پیش‌فروش و به بازار عرضه کنند.

عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: هم‌اکنون نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت طرحی ارائه کرده که ۴۰ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان برای تعدیل قیمتها در بازار آزاد عرضه شود.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که هم‌اکنون به دلیل تفاوت بالای قیمت رسمی و آزاد خودرو، تمام افراد متقاضی خرید خودرو از خودروسازان هستند تا خودروها را به قیمت رسمی دریافت و به قیمت آزاد در بازار عرضه کنند و مابه‌التفاوت قیمتها را صاحب شوند.

کاکایی با بیان اینکه در چنین شرایطی هرچه خودروسازان خودرو عرضه کنند توسط تقاضاهای سفته‌بازانه خریداری و اصطلاحا این خودروها بلعیده می‌شوند، تصریح کرد: دولت باید به جای طرح‌های اینچنینی، قیمت رسمی خودروها را متناسب با افزایش نرخ ارز و دیگر مواد اولیه تعدیل کند، در آن صورت فاصله شدید بین قیمت رسمی و آزاد خودرو از بین رفته و در نتیجه تقاضاهای سفته‌بازانه از بازار خودرو خارج و قیمت‌ها در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: مسوولان مربوطه بهتر است از ماجرای عرضه چند تن سکه در بازار با هدف تعدیل قیمت‌ها درس بگیرند. در آن طرح نیز دولت تعداد زیادی سکه را با قیمتهای پایین‌تر از نرخ بازار پیش فروش کرد تا قیمتها را در بازار آزاد بشکند اما اتفاقی که در عمل افتاد این بود که ذخایر طلا از بیت‌المال خارج و با سود چند میلیون تومان در هر سکه به جیب دلالان و سفته‌بازان رفت و در عمل نیز قیمتها در بازار سکه نه تنها کاهش نیافت که بلکه تا دو میلیون تومان نیز گران‌تر شد.

_سایت خبری مدآرا، در چند هفته اخیر قیمت خودروهای داخلی در بازار با افزایش شدید و غیرقابل باوری همراه بوده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است