کد خبر : 3092
انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - 06:28
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

بورس همچنان جای رشد دارد

بورس همچنان جای رشد دارد

[ad_1]

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید قیمت ارز در بازار ثانویه باید بر اساس عرضه و تقاضای نامحدود انجام شود، اما در حال حاضر قیمت ارز در بازار ثانویه در نقطه ای خاص و با توجه به معاملات محدود یک پتروشیمی خاص کشف می‌شود که این موضوعات در معاملات بورس نیز تاثیرگذار است.
تالار بورس

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با _سایت خبری مدآرا، در پاسخ به اینکه بسته جدید ارزی بانک مرکزی در چند هفته گذشته چقدر در معاملات بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است، اظهار کرد: بازار ثانویه ارز یعنی بازاری که به صورت مستمر حاکم باشد و حجم زیادی از ارز در آن معامله شود و با توجه به مکانیزم عرضه و تقاضا، قیمت ارز کشف شود. معنی این بازار این نیست که ما قیمت را در یک نقطه خاص کشف کنیم. بلکه این معاملات باید مستمر باشد.

وی تاکید کرد: عدم تعیین تکلیف معاملات در بازار ثانویه ارز باعث شده این بازار کارایی که انتظار می‌رفت را نداشته باشد. چرا که اکثرا قیمت بر اساس مقدار بسیار محدود درهم در یکی از بازارها توسط یکی از شرکت‌های پتروشیمی بر اساس معاملات اندک ارز مشخص می‌شود و پایه محاسبات بازار ثانویه ارز قرار می‌گیرد در صورتی که قرار نیست در بازار قیمت در یک نقطه و با حجم محدود عرضه و تقاضا مشخص شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تا زمانی که اختلاف نظر در راه‌اندازی یا کاراتر کردن بازار ثانویه ارز وجود دارد، آن شفافیت لازم و مورد انتظار تحقق پیدا نمی‌کند و طبیعی است که در چنین شرایطی بورس با فراز و فرودهایی مواجه می‌شود هر از گاهی با یک شایعه به شدت رشد می‌کند و بلافاصله با یک صحبت گذرا حالت منفی به خود می‌گیرد.

آقابزرگی افزود: اصل سیاست ارزی که به تازگی رخ داده بسیار خوب است ولی در اجرا نقصانی وجود دارد. متاسفانه ما در قوانین پیش‌بینی‌های خوبی انجام می‌دهیم، اما معمولا در اجرا با مشکلاتی همراه می‌شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار سرمایه روند مثبتی را طی می‌کند اما نسبت به ابتدای سال و نسبت به سایر بازارها بازدهی عقب‌تری را داشته اما کم‌کم به جایگاه مناسب خود می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره رابطه قیمت ارز و نوسانات بورس،  گفت: سابقا وقتی که بورس به سمت مثبت حرکت کرد، آقای کرباسیان (وزیر سابق اقتصاد)  گفت که بورس حبابی می‌شود و باید از این موضوع جلوگیری کنیم. اگر این موضوع اعمال می‌شد ما خیلی مشکل‌تر به نقطه‌ حال حاضر می‌رسیدیم. آقای کرباسیان بعد از شکل‌گیری بازدهی در ابتدای سال از آن به عنوان تهدید یاد کرد و گفت باید از آن جلوگیری کنیم. این گفته‌ها صحیح نبود و بورس باید مسیر خود را طی می‌کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع

اخبار مرتبط:
فوت راننده موتورسیکلت در خیابان طیب اصفهان
فوت راننده موتورسیکلت در خیابان طیب اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از فوت راکب تصادف موتورسیکلت در برخورد با با خودروی سواری در خیابان طیب خبر داد.

سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در اصفهان فعالیت دارد.

زمان فروش بلیت‌ دیدار سپاهان و ذوب‌آهن مشخص شد
زمان فروش بلیت‌ دیدار سپاهان و ذوب‌آهن مشخص شد

زمان فروش بلیت دیدار سپاهان و ذوب آهن به عنوان دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ برتر اعلام شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است