کد خبر : 247693
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - 13:23
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

خواهرخواندگی فرصت خوبی برای معرفی صنایع دستی اصفهان به جهانیان است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان گفت: خواهر خواندگی‌های اصفهان فرصت بسیار خوبی است که ما به واسطه آن صنایع دستی این شهر را به جهانیان معرفی کنیم و که البته این اتفاق در برخی شهرها مانند بخارست انجام شده است.

خواهرخواندگی فرصت خوبی برای معرفی صنایع دستی اصفهان به جهانیان است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان در نشست خبری آغاز هفته صنایع‌دستی اظهار داشت: تعامل شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری توسعه پایدار شهر و اقتصاد گردشگری دارد و امروز ارتباط میان این دو نهاد به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و بی‌شک ثمرات قابل‌توجهی را عاید شهر و شهروندان خواهد کرد.

به نوشته فارس؛ وی افزود: هفته صنایع‌دستی بستری برای ارائه و معرفی هنر اصفهان و انتقال آن به نسل‌های بعدی است و امیدواریم امسال شاهد روزهای پرشکوهی در این هفته باشیم.

ایزدی با اشاره به ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان، گفت: به طور کلی روابط بین‌المللی ما در مسیر خوبی قرار دارد و هدف‌گذاری امسال ما در راستای اجرای جشنواره‌های بین‌المللی است؛ در این راستا صنایع‌دستی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم، مورد توجه ما بوده و به عنوان مثال در تعامل با کشور روسیه به این پتانسیل توجه داشته‌ایم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان با اشاره به عدم‌ وجود فرصت مناسب برای فروش آثار صنایع‌دستی در عرصه بین‌المللی، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی تلاش خود را برای فراهم کردن بستر فعالیت این هنرمندان انجام می‌دهد و هنرمندانی که آمادگی چنین فعالیت‌هایی را داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به معاونت صنایع دستی اداره میراث فرهنگی نسبت به این امر اقدام‌ کنند.

وی با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر از هنرمندان صنایع‌دستی تحت بیمه قرار دارند و اداره کل میراث فرهنگی تلاش برای افزایش سهمیه بیمه را در دستور کار قرار داده است، چنانکه حدود ۷۰ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی اصفهان فعالیت دارند و ضرورت دارد که این سهمیه افزایش یابد.

ایزدی افزود: خواهر خواندگی‌های اصفهان فرصت بسیار خوبی است که ما به واسطه آن صنایع دستی این شهر را به جهانیان معرفی کنیم و که البته این اتفاق در برخی شهرها مانند بخارست انجام شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هنرمندان صنایع‌دستی که از دیرباز در این عرصه فعالیت می‌کنند در فضاهای کوچکی مشغول هستند و ما به دنبال این نیستیم که آن‌ها را به فضاهای بزرگ‌تری منتقل کنیم چون ممکن است متضرر شوند.

اخبار مرتبط:
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به منازل مسکونی همشهریان می شود.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید
مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزايش کلاهبرداري به روش اسکيمر در روزهاي پاياني سال به شهروندان هشدار داد.

تأیید صحت انتخابات در ۱۵ حوزه انتخابیه استان اصفهان
تأیید صحت انتخابات در ۱۵ حوزه انتخابیه استان اصفهان

سخنگوی شورای نگهبان آخرین وضعیت بررسی صحت انتخابات درحوزه‌های انتخابیه استان اصفهان را اعلام کرد‌.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است