کد خبر : 247684
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - 07:58
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

جذب یک هزار نیروی توانبخش برای آموزش و پرورش استثنایی در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از جذب یک هزار نیروی توانبخش برای آموزش و پرورش استثنایی در سطح کشور خبر داد.

جذب یک هزار نیروی توانبخش برای آموزش و پرورش استثنایی در کشور

حمید طریفی حسینی در جمع شورای معاونان و در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال سنجش تحصیلی دانش‌آموزان و نوآموزان برای اولین بار در کشور و به صورت فرآیندی و در طول سال تحصیلی انجام شد و تاکنون بازخوردهای مثبتی در خصوص اثربخشی اجرای این طرح دریافت شده است که نشان از اثربخشی آن دارد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز تاکنون در سطح کشور سنجش شده‌اند، افزود: استمرار اجرای این طرح در طول سال تحصیلی در قالب راه‌اندازی نظام پیشگیری، تشخیص و مداخله بهنگام در سطح کشور دنبال شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: بهره‌وری در آموزش و پرورش ضرورتی مهم و فراگیر است. بی شک شخص رئیس جمهور و ارکان کشور پای کار آموزش و پروش هستند و به صورت ویژه ایجاد تحول فراگیر در آموزش و پرورش را دنبال می‌کنند.

طریفی حسینی گفت: در همه عرصه‌های کشور نیاز به تحول داریم و یکی از مصادیق این تحول در سطح آموزش و پرورش، رتبه‌بندی بود که کار بسیار بزرگی بود. از سوی دیگر نوع نگاه به معلم در جامعه تغییر کرده است و این امر ناشی از اتفاقات خوبی است که در سطح دانشگاه فرهنگیان روی داده است. به عبارتی دیگر، تربیت معلم و توانمندسازی معلم رکن اصلی برنامه‌های تحولی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به جذب یک هزار نیروی توانبخشی در سطح کشور اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش استثنایی در کشور ما نماد تحقق عدالت آموزشی است و در این راستا باید تحول در این سازمان از حوزه نیروی انسانی دنبال شود و این جذب اختصاصی در این سازمان در راستای عینیت بخشیدن به این سیاست فراگیر، اجرایی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است