کد خبر : 247094
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ - 06:05
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مکتب خمینی(ره) ایران را به کشوری مستقل و قوی تبدیل کرد

استاندار اصفهان، سپاه صاحب الزمان(عج) و انجمن روزنامه‌نگاران استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای مجزا به مناسبت 14 خرداد ماه سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و یوم الله 15 خرداد بر شخصیت والا و مکتب تمدن‌ساز امام خمینی(ره) تاکید کردند.

مکتب خمینی(ره) ایران را به کشوری مستقل و قوی تبدیل کرد

به گزارش سایت حبری مدارا؛استاندار اصفهان و سپاه صاحب الزمان(عج) و انجمن روزنامه‌نگاران استان اصفهان طی پیامی مجزا به مناسبت ۱۴ خرداد ماه سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و یوم الله ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کردند که تشریح آن در ادامه آمده است:

به نوشته فارس؛ در پیام استاندار اصفهان آمده است که چهاردهم خردادماه، یادآور هجرانی بزرگ و غمی به غایت جان‌گداز است. روز وداع آسمانی با روح خدا و روزی الیم در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی.

۱۴خردادماه، روزی است که پرواز بلند روح خدا، معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، اندوهی عظیم و جانکاه را بر دل مردم ولایتمدار ایران اسلامی و آزادی خواهان سراسر جهان فرونشاند.

رهبری آزاده، عارفی مجاهد، عالمی فاضل و شایسته از تبار فرزندان نبی مکرم اسلام(ص)، اسوه تام شجاعت، درایت و استقامت که با توکل و ایمان به ایزد متعال و به پشتوانه همراهی و حمایت مردم شهیدپرور و معتقد ایران عزیز، شکوه، عزت، استقلال و آزادی را برای کشور و ملت ایران به ارمغان آورد و اسلام ناب محمدی را در عرصه نظام جهانی احیاء کرد.

اگر چه افزون بر سه دهه از رحلت آن مرد الهی می‌گذرد، لیکن ملت متدین و متعهد ایران اسلامی با صبر و هوشیاری و وحدت کلمه و پیروی از فرامین حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، به خوبی توانسته‌اند از انقلاب اسلامی، این میراث ماندگار و یادگار ارزشمند امام راحل(ره) در برابر انواع هجمه‌ها و طوفان‌های سهمگین توطئه‌ها و تهدیدات صیانت نمایند و در این مسیر سخت هرگز تسلیم امیال نظام سلطه و فشارهای دشمنان کینه توز نظام اسلامی و مستکبران جهانخوار نخواهند شد.

در سالروزعروج ملکوتی بنیانگذار نستوه جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام‌خمینی(ره) و سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، باردیگر یاد و خاطره آن مقتدای فقید و همچنین شهدای گلگون کفن و حماسه آفرین ۱۵ خردادماه را گرامی می‌داریم.

در پایان خاطر نشان می‌سازم، مردم دیار مجاهدت، ایثارگری، تقوا و فقاهت بار دیگر همگام با تمامی اقشار مردم قدرشناس ایران اسلامی، ضمن حضور پرشور و گسترده در آئین های بزرگداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خردادماه، مراتب قدرشناسی و پایبندی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان خواهند کشید و اعلام می‌کنند هرگز لحظه‌ای در راه تحقق اهداف متعالی و آرمان‌های منیع آن پیر فرزانه(ره) و خلف صالح آن رهبر آسمانی، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تردید و درنگ نمی‌نمایند.

مکتب خمینی(ره) ایران را به کشوری مستقل و قوی تبدیل کرد

همچنین سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) به مناسبت سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

امروز انقلاب اسلامی ایران با تأسی از مکتب امام خمینی(ره) توانسته کشوری دنباله‌رو قدرت‌های بیگانه و استکباری را به ایران قوی و مستقل تبدیل کند و آن را علی رغم تمام توطئه‌های نظام سلطه، از جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای و عملیات روانی گرفته تا جنگ اقتصادی و تهدیدهای نظامی، سرافراز بر قله رفیع پیشرفت و تعالی قرار دهد و این امر جز با درک عمیق و حرکت هوشمندانه و با بصیرت ملت ایران در تبعیت از اصل مترقی ولایت فقیه میسر نبود.

رحلت امام خمینی(ره) در ۱۴خرداد ۱۳۶۸، نقمتی بود که با نعمت انتخاب جانشین شایسته‌ ایشان، حضرت امام خامنه‌ای، تلطیف شد و جراحت بزرگی بود که با این جایگزینی، التیام یافت امروز در حالی سالگرد رحلت جانگداز بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را به سوگ می‌نشینیم که جمهوری اسلامی ایران با زعامت و رهبری خلف صالح آن امام بزرگ، به شجره طیبه‌ای مبدل شده است که جهان را از آثار و برکات انسانی و الهی خود برخوردار ساخته و نویدبخش طلیعه تمدن نوین اسلامی در عالم است.

سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و گرامی داشت سالروز قیام ۱۵ خرداد و تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای بار دیگر همراه با ملت بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی، با آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب از ابتدا تا کنون تجدید میثاق می‌نماید.

اطاعت از رهبری تنها راه پیروزی بر مشکلات

انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان اصفهان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است، نام او پرچم انقلاب، ره او راه انقلاب و اهداف او اهداف این انقلاب است» رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی چهاردهم خردادماه تجلی پیوند ملت ایران با امام بزرگوار است.

این روز یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا حضرت امام خمینی (ره) است. او که با ایمان و صداقت و پاکی، پرچم انقلاب اسلامی را برافراشت. خمینی کبیر با باور به خدا و مردم، دین را به صحنه قدرت و حاکمیت آورد و استقلال و آزادی و ایمان را به ملت ایران هدیه داد.

ره‌آورد تفکر و مبانی خمینی کبیر، وحدت و همدلی و عزتمندی و قدرت پیش‌رونده جمهوری اسلامی در ستیز با شیاطین و دشمنان به ویژه شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار و مولود نامشروع آن، رژیم غاصب صهیونیستی و قطع کردن دست اجانب از منابع و منافع ملت‌های مظلوم و مسلمان است.

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی همان راه و روش و منش را در طول سالیان سخت و دشوار با رهبری داهیانه خود ادامه داده و هیبت و عظمت انقلاب اسلامی را که با جان‌فشانی، ایثار و شهادت ملت بزرگ ایران به دست آمده است را دوچندان و به قله‌های اقتدار و افتخار رسانده‌اند.

امروز نیز در سایه عنایات خاصه حضرت ولیعصر‌ (عج) و زعامت حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای اندیشه الهی امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی زنده است و میراث ماندگار او پرچم هویت و قدرت اسلامی، انقلابی ما را در جهان پر جور و ظلم به اهتزاز درآورده است.

اینک جمهوری اسلامی ایران در پنجمین دهه از عمر با افتخار خود با تمسک به وصیت نامه الهی-سیاسی امام خمینی (ره) و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقابل حربه‌های ظالمانه دشمن نه تنها تسلیم نخواهد شد بلکه مقتدرتر و مصمم‌تر از همیشه با تدبیر، عزت و سربلندی از این مقطع حساس تاریخی نیز عبور خواهد کرد.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، شهدای قیام تاریخی و نهضت آفرین ۱۵ خرداد، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و امنیت تأکید می‌کند تنها راه پیروزی بر دشمنان و حل مشکلات بخصوص مسائل معیشتی و اقتصادی، پیروی و اطاعت از فرامین راهگشای رهبر عزیزمان است.

الگوگیری رهبر انقلاب از امام خمینی(ره) در تمدن‌ نوین اسلامی

همچنین جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان در بیانیه‌ای عنوان کردند: ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) آن فقیه متأله و عارف سالک است که با اتکا به نصرت الهی، باقدرت و صراحت جلوی زورگویان و مستکبران و نظام سلطه ایستاد شخصیتی که با الگوبرداری و توجه به فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی، انقلاب عظیم اسلامی را راهبری کرد و بنیاد فکر و اندیشه نظام‌های مادی را فرو ریخت و نظام دینی و مردمی جمهوری اسلامی را بنیان نهاد.

امروز سی و چهار سال بعد از رحلت جانسوز آن بت شکن زمان در سایه توجهات خاصه حضرت ولیعصر‌(عج)، ولایت‌فقیه این میراث ماندگارش، راه ایمان، عدالت، پیشرفت و عزت را به ما نشان می‌دهد و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» که از اندیشه‌های الهی و اصول مکتب آن شخصیت والا و کم نظیر الگوگیری نموده، این کشور و محور مقاومت را از صدها طوفان و بحران عبور داده و مسیر را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی هموار نموده است.

جامعه روحانیت و‌ائمه جماعات اصفهان ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام عظیم‌الشأن و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین پانزدهم خرداد ۴۲، و شهدایی که در این مسیر دشوار با خون عزیزشان درخت انقلاب را آبیاری نموده‌اند خاصه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز و شهدای امنیت وغیرت، شهدای غریب احیا امربمعروف و نهی ازمنکر، به همگان اعم از مسؤولان و‌مردم متذکر می‌شود: سلوک در راه امامین انقلاب یک تکلیف و وظیفه‌ انقلابی است و باید مبارزه بی‌امان با استکبار و ظلم جهانی و توجه به مستضعفین و مظلومین را قاطعانه دنبال کنیم و پاسدار اصول مکتب انسان‌ساز و کرامت بخش امامین انقلاب باشیم.

اطمینان داریم پشتیبانی از ولایت‌فقیه واستقامت بر آرمان‌های انقلاب اسلامی توفیقات کامل ملت، دولت و همه مسؤولان کشور را پیش خواهد آورد و تاییدات الهی را نصیب ملت ایران خواهد کرد.
همچنین از قاطبه علما و روحانیت ومردم شریف اصفهان شهید پرور دعوت می‌نماییم در مراسم بزرگداشت امام راحل و قیام پانزده خرداد که ساعت۱۷ روز۱۴خرداد در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد حضور یافته و ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام و شهدا و اعلام تبعیت خود از حضرت امام خامنه‌ای عزیز، حمایت و همراهی خود از دولت انقلابی و مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی را اعلان نمایند.

عزت و کرامت مردم این کشور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و اقتدار و بقای نهضت حضرت امام خمینی (ره) را از خداوند متعال خواستاریم.

اخبار مرتبط:
کاشت ۸۰ گونه گل فصل در باغ گل‌ها برای استقبال از نوروز
کاشت ۸۰ گونه گل فصل در باغ گل‌ها برای استقبال از نوروز

مدیر مجموعه آموزشی و تفریحی باغ گل‌های اصفهان با اشاره به آماده‌سازی این مجموعه برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: آماده‌سازی این مجموعه با اقداماتی از جمله ساخت المان‌های نوروزی و آب‌نما مقابل باغ ژاپنی و کاشت ۸۰ گونه گل فصل انجام شده است.

اصفهان ۱۷ روز هوای پاک داشت/ ثبت ۱۳۰ روز هوای آلوده
اصفهان ۱۷ روز هوای پاک داشت/ ثبت ۱۳۰ روز هوای آلوده

کلان‌شهر اصفهان در ۱۲ ماه امسال ۱۷ روز هوای پاک و ۱۳۰ روز هوای آلوده داشت.

ساعت فعالیت بناهای تاریخی استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
ساعت فعالیت بناهای تاریخی استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از مشخص شدن ساعت فعالیت بناهای تاریخی استان اصفهان در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است