کد خبر : 247041
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - 16:28
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

ترامپ: افغانستان دومین فروشنده بزرگ سلاح در جهان است

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده مدعی شد که با باقی گذاشتن تجهیزات نظامی پیشرفته به ارزش تقریبی ۸۵ میلیارد دلار در افغانستان، این کشور اکنون دومین فروشنده بزرگ سلاح پس از آمریکا در جهان است.

ترامپ: افغانستان دومین فروشنده بزرگ سلاح در جهان است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا شامگاه پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با انتقاد از خروج عجولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: ما در خروج از افغانستان بسیار بی‌ملاحظه رفتار کردیم و فکر می‌کنم این شرم‌آورترین و ضعیف‌ترین حالت در تاریخ کشور ماست.

او مدعی شد: هیچکس نمی‌تواند این را باور کند؛ بزرگترین فروشنده تجهیزات نظامی پس از آمریکا، افغانستان است.

پیش از این هم رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده از عقب‌نشینی عجولانه و پشت سر گذاشتن تجهیزات نظامی مدرن در افغانستان انتقاد کرده بود و حال افزود که افغانستان اکنون به یکی از فروشندگان عمده تجهیزات نظامی در جهان تبدیل شده است.

در همین حال، ترامپ پیشتر در مصاحبه جداگانه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفته بود که طالبان تجهیزات نظامی به جا مانده از آمریکا را می‌فروشند و آن را به پول تبدیل می‌کنند.

اخبار مرتبط:
آمریکا جان باختن نفر سوم حماس را تایید کرد
آمریکا جان باختن نفر سوم حماس را تایید کرد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «مروان عیسی، فرد شماره سه حماس، هفته گذشته در عملیات اسرائیل کشته شد». حماس تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

مکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد
مکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد

علی‌رغم تکذیب مقامات و سران ارشد اروپا برای ارسال نیروی زمینی به جنگ اوکراین، رییس‌جمهور فرانسه مدعی شد که احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد.

مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد
مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد

نیکولاس مادورو برای سومین دوره پیاپی با هدف تضمین یک دوره شش ساله ریاست جمهوری، برای انتخابات ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ کاندیداتوری خود را اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است