کد خبر : 247020
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - 15:20
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

حقیقت‌پور: امیدوارم «احیای برجام» در دستور کار قرار بگیرد

مشاور ارشد علی لاریجانی گفت: امیدواریم آن متنی که دو سال گذشته برای احیای برجام طی مذاکرات وین آماده شده بود، در دستور کار قرار بگیرد و امضا شود تا سوءتفاهم ها بین ما و 1+5 حل شود.

حقیقت‌پور: امیدوارم «احیای برجام» در دستور کار قرار بگیرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فردانیوز نوشت: محمد باقر نمازی یکی از ۳ زندانی دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی که در ایران به سر می برد در تماس با خانواده‌ش از آزادی قریب الوقوع خود در طی روزهای آینده خبر داد.

منصور حقیقت‌پور درباره تأثیر موضوع تبادل زندانیان بر توافق بین ایران و آمریکا گفت: تبادل زندانی میان دو کشور را مثبت ارزیابی می کنم. در گذشته نیز مقدمات بعضی از بحث های بزرگ همین کار تبادل زندانیان بود. هفته گذشته نیز این اتفاق بین ایران و بلژیک افتاد.

وی افزود: امروز موضوع تبادل آقای نمازی زندانی دوتابعیتی ایرانی- آمریکایی مطرح است و در مقابل نیز زندانیان ما آزاد می شوند. این اتفاق را مثبت ارزیابی می کنم چون نشان می دهد دو طرف رویکرد مثبتی برای حل مشکلات فی ما بین دارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گزارش اخیر مدیرکل آژانس را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: این گزارش بر فضاسازی های کاذب درباره فعالیت هسته ای ایران خط بطلان کشید و نشان داد که این موضوعات فنی با مذاکره و گفتگو قابل حل است. تنها یک موضوع اختلافی کوچک دیگر بین ایران و آژانس باقی مانده که آن هم امیدواریم ظرف روزهای آینده حل شود.

وی با اشاره به آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در سایر کشورها ادامه داد: رئیس بانک مرکزی نیز از فراهم شدن مقدمات آزادی ۶.۷ میلیارد دلار پول ایران در صندوق بین المللی پول خبر داد، همچنین کره ای ها برای آزادی پول های ایران اعلام آمادگی کردند.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه علائم، شواهد و قرائن احیای برجام مشاهده می شود، تأکید کرد: امیدواریم آن متنی که دو سال گذشته برای احیای برجام طی مذاکرات وین آماده شده بود، در دستور کار قرار بگیرد و امضا شود تا سوءتفاهم ها بین ما و ۱+۵ حل شود.

اخبار مرتبط:
وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد
وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام اکرمی: روحانی کسی است که تا حد امکان بار مردم را سبک کند
حجت‌الاسلام اکرمی: روحانی کسی است که تا حد امکان بار مردم را سبک کند

فعال اصولگرا گفت: روحانی کسی است که تا حد امکان بار سنگین مردم را به دوش گیرد و بار آنها را سبک کند. البته رسیدن به چنین جایگاهی ویژگی هایی از جمله سعه صدر داشتن و آگاه بودن به مسائل زمان را می طلبد.

سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟

یک فعال سیاسی گفت: روحانیت همواره در تبیین مسائل اجتماعی و فرهنگی پیشگام‌ بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است