کد خبر : 246584
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - 13:26
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

سازمان زندان‌ها: «مریم آروین» ۵۵ روز پس از آزادی خودکشی کرده/ از مادر این مرحومه شکایت می‌کنیم

سازمان زندان درباره علت فوت یکی از معترضان را توضیحاتی ارایه داد.

سازمان زندان‌ها: «مریم آروین» ۵۵ روز پس از آزادی خودکشی کرده/ از مادر این مرحومه شکایت می‌کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهر نوشت: اخیراً مادر یک وکیل سیرجانی که سال گذشته در پی اقدام به خودکشی جان خود را از دست داده بود، مدعی شده فرزند وی به دلیل «وصل سرم» در زندان فوت کرده است. البته شایعات پیرامون نحوه فوت مرحومه آروین پیشتر هم مورد تولید محتوای رسانه‌های معاند قرار گرفته بود.

سال گذشته ادعاهایی در خصوص اینکه این فرد بلافاصله پس از آزادی از زندان جان خود را از دست داده است مطرح شد که با توضیحات دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان یک بار دیگر دروغ عناصر معاند برملا شد.

مرحومه مریم آروین پنجم آذر ماه سال گذشته در پی حضور در اغتشاشات سیرجان بازداشت و پس از تحقیقات و جمع‌آوری مستندات، در ۲۲ آذرماه، آزاد شد. مرحومه آروین ۵۵ روز پس از آزادی از زندان برای دومین بار در طول حیات خود (بار اول ابتدای سال ۱۴۰۰) فرآورده‌های دارویی مصرف کرده و این بار متأسفانه جان خود را از دست داد.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، بررسی سوابق بستری و درمانی متوفی نشان می‌داد وی همانطور که پیشتر اعلام شد سابقه یک فقره خودکشی ناموفق داشته است.

اما این بار و طی روزهای اخیر مادر مرحومه آروین در یک ادعای دیگر عنوان کرده علت فوت دخترش وصل سرم در زندان بوده است. در همین رابطه روابط عمومی سازمان زندان‌ها ضمن رد ادعای مطرح شد اخیر از سوی بستگان مرحومه آروین تاکید کرد تمامی مداخلات درمانی در زندان تحت نظر و با دستور پزشک انجام می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، مرحومه آروین ۵۵ روز پس از آزادی از زندان جان خود را از دست و مسئله فوت وی هیچ ارتباطی با دوران بازداشت ندارد. ضمن اینکه گزارش نهادهای تخصصی و اظهار نظر دادستان سیرجان با استناد به پرونده پزشکی قانونی متوفی حکایت از مصرف فرآورده‌های دارویی از سوی مرحومه داشته و در گزارش تخصصی ارسال شده از سوی پزشکی قانونی به مرجع قضائی موردی در ارتباط با مصرف داروی اشتباه در گذشته دور عنوان نشده بوده است.

سازمان زندان‌ها تاکید کرده است، با توجه به انتشار ادعاهای بی اساس و واهی حق شکایت برای این سازمان محفوظ خواهد بود.

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است