کد خبر : 245939
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - 12:15
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

سازمان غذاودارو: پزشکان برای بیماران خود داروهای داخلی تجویز کنند

محمد پیکان‌پور، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد که پزشکان جهت جلوگیری از تحمیل مشکلات تامین و هزینه‌های سنگین به بیماران، داروهای فهرست رسمی کشور را تجویز کنند.

سازمان غذاودارو: پزشکان برای بیماران خود داروهای داخلی تجویز کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت:  محمد پیکان‌پور اظهار کرد: در گذشته بیماران برای تهیه داروی تک نسخه‌ای باید به سازمان غذاودارو مراجعه می‌کردند، اما خوشبختانه به‌تازگی با راه‌اندازی سامانه تیکتینگ به آدرس khedmat.fda.gov.ir این خدمات در بستر الکترونیک به بیماران ارائه می‌شود.

وی افزود: بیماران برای دریافت داروهای تک نسخه‌ای خود می‌توانند با مراجعه به سامانه تیکتینگ، ثبت نام کرده و با بارگذاری مدارک پزشکی خود و دریافت تاییدیه، به داروخانه معرفی شده مراجعه و داروی خود را دریافت کنند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات بیماران در تهیه داروهای تک نسخه‌ای و زمان تحویل دارو نیز، اظهار کرد: لیستی از مصرف یکساله داروهای تک نسخه‌ای تهیه و با قیمت بسیار مناسب‌تر در فراخوان، در دستور تامین قرار گرفت که امیدواریم از این پس مشکلات بیماران در این حوزه نیز حل شود.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که داروهای تک نسخه‌ای هم از لحاظ تحمیل هزینه‌های سنگین و هم تامین برای بیمار مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند که پزشکان باید برای جلوگیری از ایجاد این مسائل، حسب قوانین بالادستی، داروهای فهرست رسمی کشور را برای درمان بیماران تجویز کنند.

اخبار مرتبط:
هَمسرم با ازدواج دوم من مخالفت کرد، کُشتَمش
هَمسرم با ازدواج دوم من مخالفت کرد، کُشتَمش

فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از کشف جسد زنی ۴۳ ساله در یکی از باغ‌های شهرستان فلاورجان خبر داد. با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان در صحنه جرم مشخص شد شوهر مقتول به دلیل اختلافاتی که با وی داشته او را به باغ شخصی‌اش آورده و پس از بستن دست و پای همسرش به صندلی وی را خفه کرده است.

زاکانی روی لباس‌های نیروهای شهرداری دوربین نصب می‌کند
زاکانی روی لباس‌های نیروهای شهرداری دوربین نصب می‌کند

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان توضیحاتی ارایه کرد.

توییت یکی از مدیران میانی زاکانی، صدای اعتراض اعضای شورای شهر را بلند کرد / امانی:‌ آب از سرچشمه گل‌آلود است
توییت یکی از مدیران میانی زاکانی، صدای اعتراض اعضای شورای شهر را بلند کرد / امانی:‌ آب از سرچشمه گل‌آلود است

ریشه این اعتراض‌ها به توییت سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران برمی‌گردد. او در واکنش به انتشار عکس شهردار تهران در نماز عید فطر و تمسخر برخی از کاربران فضای مجازی نوشته بود: کسانی که عکس شهردار تهران در نماز عید فطر را تمسخر می‌کنند، قطعا بویی از ایمان نبرده‌اند و آخرت خود را خراب می‌کنند. ناکارآمد و ضعیف است و سرجایش قرارنگرفته هر نقدی به او دارید اما ورود به روابطش با خدا و تمسخر، گناهی نابخشودنی است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است