کد خبر : 245688
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ - 05:07
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اختصاص یک‌ میلیارد دلار به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان از سوی دولت

استاندار خوزستان گفت: دولت یک میلیارد دلار فاینانس برای طرح ۵۵٠ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان در نظر گرفته است.

اختصاص یک‌ میلیارد دلار به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان از سوی دولت

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای اداری شهرستان لالی بیان کرد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت به استان خوزستان اختیار داده شده تا با فروش سهم نیشکر بخشی از هزینه این طرح تامین شود.

وی افزود: مصوبات خوبی در سفر رئیس‌ جمهور برای شهرستان‌های مسجد سلیمان، لالی و اندیکا دیده شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران با عملکرد خود کارآمدی نظام را به تصویر بکشند، بیان کرد: مسئولان از ایده‌ های جدید بهره ببرند و تنها به دنبال بودجه برای انجام کار نباشند.

وی با تاکید بر اجرای طرح ۵۵٠ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان افزود: یکی از مشکلات سد دز نبود سدی به عنوان موج شکن این سد است تا به هنگام بارندگی شدید و باز شدن دریچه‌ها از بروز سیلاب جلوگیری کند در این راستا اجرای سد بختیاری در اولویت قرار دارد.

حسینی محراب با بیان اینکه نباید فاصله ای میان مردم و مدیران وجود داشته باشد، گفت: سه خط آب غدیر، فدک و کوثر باید اجرا شوند زیرا آب آشامیدنی و کشاورزی ما در منطقه وابسته به اجرای این خطوط است.

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی دشت‌های گلگون خوزستان و ایلام، در فاز نخست این طرح در سطح ۲۹۵ هزار هکتار در سال ۱۳۹۳ کلید خورد و در سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید.

اجرای مرحله دوم این طرح در سطح ۲۵۵ هزار هکتار برای شبکه‌های اصلی و فرعی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است