کد خبر : 245644
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ - 07:58
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

ایجاد صلح و سازش در ۲۵ پرونده قضایی خوزستان

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: ۲۵ پرونده قضایی در ۲ ماه اخیر در قالب پویش " به حرمت امام رئوف می‌بخشم" به صلح و سازش ختم شد.

ایجاد صلح و سازش در ۲۵ پرونده قضایی خوزستان

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی با اشاره به نقش اثرگذار شورای حل اختلاف و ستاد صبر در مختومه کردن پرونده‌ها به صلح و سازش در پویش‌های معنوی بیان کرد: ۱۳ پرونده قصاص نفس توسط این شورا و ۱۲ پرونده در همایش صبر در محل زندان سپیدار اهواز به صلح و سازش ختم شدند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مصالحات اجتماعی در خوزستان افزود: این کارگروه متشکل از رئیس توسعه حل اختلاف استان، معاونان ایشان و جمعی از سران طوایف و عشایر، متنفذین و صلح‌یاران به منظور افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان تشکیل شده است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: این کارگروه در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و سند تحول قضایی مبنی بر ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های کیفری منتهی به حکم قصاص و ایجاد صلح میان طرفین دعوا، تشکیل شده است.

وی افزود: محافل قرآنی محل مناسبی برای ترویج فرهنگ پسندیده صلح و سازش هستند و باید از این ظرفیت‌های معنوی در این راستا بهره‌مند شد.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، وظیفه دستگاه قضایی را رسیدگی به ابعاد قضایی پرونده‌های وارده دانست و بیان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف نیز تکلیف دارد تا دعاوی قابل مصالحه را به سازش برساند.

وی ادامه داد: تلاش برای سازش در پرونده‌های قصاص نیز از همین رو در دست اقدام است اما در مواردی که قابلیت صلح و سازش وجود ندارد و یا خشم عمومی نسبت به جرم مرتکب شده وجود دارد، احکام باید به صورت قاطع اجرا شود.

طبق اعلام شورای حل اختلاف خوزستان، ۹۰ پرونده قضایی در سال گذشته در استان خوزستان به صلح و سازش ختم شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است