کد خبر : 245173
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - 16:25
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده اصولگرای مجلس: مدیران دولت رئیسی ناکارآمد هستند/ اگر مجلس وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام می‌داد، خیلی از مسئولان تا حالا برکنار شده بودند

رجب رحمانی نماینده تاکستان می‌گوید: دولت بگوید کدام نماینده روی عزل و نصب‌ها دخالت کرده است؟ نمایندگان وظایف نظارتی خود را به خوبی انجام نداده‌اند که اگر انجام می‌دادند خیلی از مسئولان تا حالا برکنار شده بودند.

نماینده اصولگرای مجلس: مدیران دولت رئیسی ناکارآمد هستند/ اگر مجلس وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام می‌داد، خیلی از مسئولان تا حالا برکنار شده بودند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: رجب رحمانی نماینده تاکستان در واکنش به اوضاع اقتصادی کشور می‌گوید: ما هم نقاط قوت را می‌بینیم و هم نقاط ضعف را. دولت در مسائل بین‌المللی، موفقیت‌های خوبی داشته است، مثل ارتباط با همسایگان و قضیه عادی‌سازی روابط سیاسی با عربستان. الان ترامپ می‌گوید من اگر رییس‌جمهور بودم اجازه نمی‌دادم عربستان با ایران هماهنگ شود یا موضوع عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای که دستاوردی بزرگ بود.

خیلی از مدیران دولت رئیسی ناکارآمدتر از مدیران قبلی هستند

رحمانی می‌گوید: باید یاد بگیریم ضعف‌ها را هم به موقع گوشزد کنیم و بگوییم بسیاری از مدیران و استانداران دولت به معنای واقعی کلمه ضعیف هستند. با وجود توصیه‌های رهبر انقلاب که گفتند قوای سه‌گانه باید متحد، منسجم و سازگار باشند و صحبت حضرت امام در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود که فرمودند به وزرای کشور در طول تاریخ نصیحت می‌کنم که انسان‌های کاردان، کارساز و هماهنگ و منسجم با مردم باشند، خیلی‌ها که در این مسئولیت‌ها هستند الان این‌گونه نیستند و حتی بسیاری از مدیران دولت‌های قبلی هم به مراتب ضعیف‌ترند. در خیلی جا‌ها تغییر و تحول نه تنها تبدیل به احسن نشده است، بلکه ضعیف‌تر‌ها روی کار آمده‌اند.

رئیسی انگیزه دارد اما افراد ضعیف را دور خود جمع کرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: در جلسه خصوصی که در شورای عالی رفاه، تامین اجتماعی و امنیت غذایی برگزار شد به آقای رییس‌جمهور این مسائل را گفتم. انصافاً خود رییس جمهور انگیزه قوی‌ای برای حل مشکلات دارد اما افراد ضعیف را دور خود جمع کرده است. ما می‌خواهیم که افراد دلسوز و قوی روی کار باشند و بروند در بین مردم. تغییراتی که دولت در انتصابات انجام داده، متاسفانه نشان از روی کار آمدن افراد قوی ندارد و در خیلی از موارد، افراد جدید از افراد قبلی ضعیف‌تر هستند که این موضوع جای نگرانی دارد زیرا این دست اتفاقات باعث شده که مردم امید، انگیزه و اعتمادشان را از دست بدهند.

مردم انقلاب و رهبری را دوست دارند و به خاطر چهار مسئول ضعیف نظام را زیر سوال نمی‌برند

رحمانی می‌گوید: مردم به نظام و دلسوزان نظام امیدوار هستند که در قضیه پایان دادن به اغتشاشات یا حضور پررنگ‌شان در نماز عید فطر که خودم بودم و دیدم یا راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن، مردم خود را اثبات کردند. مردم کاملاً نظام، انقلاب و رهبری را دوست دارند و به خاطر چهار مسئول، نماینده و استاندار ضعیف، نظام را زیر سوال نمی‌برند.

اوایل انقلاب نیست که مدیر نداشته باشیم، ۴۴ سال از انقلاب گذشته است

او می‌گوید: مجلس در بُعد نظارتی باید قوی برخورد کند که در بعضی جا‌ها این روند دنبال نشده و خیلی جا‌ها ملاحظه دولت را کرده است، چون همسو با هم بوده‌ایم. اصل موضوعات باید مردم، نظام، انقلاب و رهبری باشند. رودربایسی که نداریم؛ اوایل انقلاب نیست که مدیر نداشته باشیم. ۴۴ سال است که از انقلاب گذشته است، این‌قدر مدیران قوی داریم که گوشه‌نشین هستند و از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

اگر مجلس وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام می‌داد، خیلی از مسئولان تا حالا برکنار شده بودند

نماینده تاکستان می‌گوید: در سال ۱۴۰۲ مجلس تذکرات لازم را به دولت می‌دهد و مسیر وحدت قوا که تذکر رهبری بود را در دستور کارمان قرار خواهیم داد. از طرفی، باید جایگاه مجلس حفظ شود و بعضی مسئولان باید بدانند که مرکز همه قدرت‌ها و قانون‌ها مجلس است. بعضی مدیران دولت فرمایش‌های بزرگان کشور و رهبری را به نفع خودشان تفسیر به رای می‌کنند و فکر می‌کنند همه مسائل حول محور عزل و نصب است. دولت بگوید کدام نماینده روی عزل و نصب‌ها دخالت کرده است؟ نمایندگان وظایف نظارتی خود را به خوبی انجام نداده‌اند که اگر انجام می‌دادند خیلی از مسئولان تا حالا برکنار شده بودند. از سوی دیگر، در موضوع بااهمیت مشورت و خردجمعی، دولتی‌ها کوتاهی داشتند و حاضر نشدند با نمایندگان در این رابطه، همکاری لازم را بکنند.

رحمانی می‌گوید: ما می‌خواهیم که دولت کار خودش را به خوبی انجام دهد که مشکلات مردم کمتر شود. وقتی دولتی‌ها کارشان را به موقع و درست پیگیری نمی‌کنند، بسیاری از مردم به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند. کدام نماینده دنبال مردم می‌فرستد که بیایید دفتر من؟ که این‌طوری کار خودش را بیشتر کند؟ ما نمایندگان می‌خواهیم وقتی مردم به دفتر ما مراجعه می‌کنند بگویند فلان فرماندار چقدر آدم خوبی است یا فلان مدیرکل چقدر زحمت می‌کشد، نه اینکه وظیفه آن‌ها به دوش ما بیفتد.

خروجی کار در سال «رشد تولید و مهار تورم» برعکس شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: تیم اقتصادی دولت هم بعد از گذشت ۱۹ ماه باید منسجم‌تر باشد. برای ما قابل پذیرش نیست سالی که رهبر انقلاب آن را به نام «رشد تولید و مهار تورم» مزین کردند ببینیم تورم رشد کرده و تولید کم شده است؛ یعنی خروجی کار برعکس شعار سال شده است. این موارد قابل حل هست. در یکی از نطق‌هایم گفتم مسئله مبارزه با تورم و گرانی، سخت‌تر از حصر آبادان نیست. در آن زمان تمام دشمنان انقلاب و نظام جمع شده بودند و آبادان را طوری محاصره کرده بودند که همه می‌گفتند آبادان گرفته شد و امام گفت حصر آبادان باید شکسته شود. دولت، مجلس و مردم آمدند و حصر را شکستند. در آن زمان، صدام اعلام کرد و گفت اگر حصر آبادان شکسته شود من کلید بصره را به ایرانی‌ها می‌دهم. پس گرانی وتورم در برابر هشت سال دفاع مقدس، موضوع پیچیده و سنگینی برای ما نیست.

او می‌گوید: دولت و مجلس مخصوصاً دولت و بخش بانک‌ها باید مشارکت مردم را فعال کنند و به آن‌ها میدان دهند و این افراد و تشکیلات را رقیب خودشان ندانند و غل و زنجیر‌ها را از پای تولیدکنندگان باز کنند تا اشتغال، تولید و صادرات باکیفیت به منصه ظهور برسد.

برخی شرکت‌های دولتی با ریال مواد اولیه را وارد می‌کنند با دلار می‌فروشند

رحمانی می‌گوید: چرا باید در بحث خودرو این‌قدر مشکلات داشته باشیم؟ ما در صنعت موشکی کلی رشد کردیم و داشتن موشک‌های نقطه‌زن، نشان‌دهنده بخشی از پیشرفت‌های ایران است. به معنای واقعی در این حوزه خودکفا شدیم، پس چرا این موفقیت در صنعت خودرو به وجود نمی‌آید؟ هم با مدیریت قوی و منطقی کار را جلو نبردیم و هم ردپای مافیا به چشم می‌آید. از طرفی، تعارض منافع هم وجود دارد. چرا برخی در برابر واردات خودرو این‌قدر مقاومت کردند؟ کجای این کار رویکرد درست بود؟ کجا رقابت در حوزه خودرو وجود دارد؟ چرا ایربگ برخی خودرو‌ها در تصادفات باز نمی‌شود؟ یا خودرو وسط راه خراب می‌شود؟ چرا قیمت‌ها کنترل نمی‌شود و کیفیت افزایش نمی‌یابد؟ چرا بعضی شرکت‌ها که دولتی هستند و با ریال مواد اولیه را وارد می‌کنند با دلار می‌فروشند. این اتفاقات باید کنترل شود، چون نارضایتی بین مردم را هر روز بیشتر کرده است.

طرف یک روز سابقه فرمانداری ندارد، الان شده استاندار

نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید: مجلس تا الان از دولت خیلی حمایت کرده و ما توقع‌مان از آن‌ها خیلی بیشتر از این‌ها بود. وحدت قوا وجود دارد، ولی برخی استاندار‌ها و مدیران با بی‌حرمتی و عدم‌تشخیص در بدنه دولت، کار‌های بسیار سخیفی انجام می‌دهند. طرف یک روز سابقه فرمانداری ندارد و الان شده استاندار. خب شما از این شخص چه توقعی دارید؟ تعدادی از مدیران حتی شرایط احراز ندارند، یعنی بعضی از این‌ها حتی در سطح فرماندار هم نیستند چه برسد به استاندار.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است