کد خبر : 244661
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ - 16:02
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

واعظ‌آشتیانی: جبهه پایداری بلوف می‌زند که لیست انتخاباتی جدا می‌دهیم

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: «من تصور می‌کنم اصولگرایان در نهایت مانند گذشته به وحدت می‌رسند و لیستی واحد ارائه می‌دهند که اگر چنین نشود خواسته یا ناخواسته امتیاز به رقیب داده‌اند. اینکه برخی بگویند لیست جدا می‌دهیم، بلوف سیاسی زده‌اند».

واعظ‌آشتیانی: جبهه پایداری بلوف می‌زند که لیست انتخاباتی جدا می‌دهیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: اخیرا سخنانی از سوی جبهه پایداری ابراز می‌شود که حکایت از آن دارد این گروه شاید در مسیر انتخابات چالش‌هایی با بدنه اصلی جبهه اصولگرایی بر سر لیست واحد انتخاباتی داشته باشد.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «تجربه نشان داده است که در مجموعه اصولگرایی از این دست سخنان مطرح می‌شود حالا گروه پایداری باشد یا گروه‌های دیگر اما اصولگرایان به خوبی می‌دانند اگر متفرق عمل کنند، عملا هدیه‌ای به رقیب داده‌اند. برای اصولگرایان راهی وجود ندارد مگر اتحاد با یکدیگر. آن گروهی که از حالا می‌گوید شاید بر سر لیست واحد به توافق نرسد به نوعی زورآزمانی درون‌سازمانی می‌کند تا بتواند امتیازاتی بگیرد و تعداد بیشتری از نیروهای خود را در لیست نهایی انتخاباتیِ اصولگرایان قرار دهد».

او ادامه داد: «من تصور می‌کنم اصولگرایان در نهایت مانند گذشته به وحدت می‌رسند و لیستی واحد ارائه می‌دهند که اگر چنین نشود خواسته یا ناخواسته امتیاز به رقیب داده‌اند. اینکه برخی بگویند لیست جدا می‌دهیم، بلوف سیاسی زده‌اند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «یک تحلیل دیگر هم وجود دارد؛ آنکه شاید این سخنان زده می‌شود تا رقیب ارزیابی شود و رقیب تصور کند که اصولگرایان با یکدیگر در تضاد فکری اساسی به سر می‌برند تا دچار سرگردانی در تصمیم‌گیری شوند اما به هر حال تا یکی دوماه مانده به انتخابات از این دست سخنان که شاید لیست جدا بدهیم وجود خواهد داشت اما در نهایت لیست واحد منتشر می‌شود».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «در هر صورت هر گروهی که از لیست جداگانه سخن می‌گوید بداند که اگر اصولگرایان با دو یا چند لیست وارد انتخابات شوند، در تهران و حتی دیگر شهرهای بزرگ دچار چالش می‌شوند و شرایطی مانند انتخابات دور سوم شورای شهر تهران رقم می‌خورد که عین ۲۱نفر اعضای شورا می‌توانست از اصولگرایان باشد اما نتیجه‌ای برعکس حاصل شد».

اخبار مرتبط:
کیهان: ریز پرنده‌های اسرائیلی از داخل ایران بلند شده بودند
کیهان: ریز پرنده‌های اسرائیلی از داخل ایران بلند شده بودند

روزنامه حسین شریعتمداری هم این ادعا که ریز پرنده‌های اسرائیلی از داخل خاک ایران به سمت پایگاه هوایی ارتش در اصفهان بلند شده است را تایید کرد.

تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود
نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود

رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: ‏از نظر عده‌ای بی‌حجاب‌ها دین را به سخره گرفته، قانون‌کشی می‌کنند پس باید با آن‌ها قاطعانه و در ملاء عام برخورد شود. اما اگر فلان روحانی شاخص که سال‌ها مردم را به دینداری دعوت کرده، تخلف مالی سنگین کند و با دین مردم بازی کند باید برخورد مومنانه باشد! اذا فسد العالِم، فسد العالَم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است