کد خبر : 24450
انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - 15:23
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

گلاره و آرزویی که محقق شد

گلاره و آرزویی که محقق شد

[ad_1]

گلاره ناظمی داور بین المللی ایرانی با ابراز خوشحالی از قضاوت در المپیک جوانان گفت: تمام تلاشم را کردم که عملکرد خوبی داشته باشم.
گلاره ناظمی

گلاره ناظمی داور بین المللی ایران در گفت و گو با _سایت خبری مدآرا به تجربه قضاوت در  دیدارهای فوتسال المپیک جوانان اشاره کرد و گفت: چون فوتسال  جام جهانی ندارد و امسال برای اولین بار این رشته المپیکی شد،  به گونه‌ای مسابقات جهانی‌اش محسوب می‌شود به همین دلیل وقتی ابلاغی مبنی بر داوری در این مسابقات به دستم رسید از اینکه جز اولین داورانی بودم که برای چنین مسابقات معتبری انتخاب شدم از صمیم قلب خوشحال شدم و تمام تلاشم را کردم که عملکرد خوبی داشته باشم.

او در ادامه افزود: از روز اول تمام تلاشم را کردم که در مسابقات با آمادگی تمام شرکت کنم، چون می‌دانستم داورانی که از تمام دنیا و کنفدراسیون‌ها در این مسابقات شرکت کردند با سابقه و قوی هستند. به هر حال مسابقات کوچکی نیست و داوران کوچکی هم دعوت نشدند، پس باید هرچه در توانم بود را به نمایش بگذارم که خدا را شکر در این راه موفق شدم.

ناظمی به مشکلاتی که در آغاز برای رفتن به مسابقات داشت اشاره و بیان کرد: در ابتدا و در مورد ویزا مشکلاتی داشتم. تازه از مسابقات دانشجویان جهان برگشته بودم که با دریافت دعوتنامه برای قضاوت در المپیک از طریق کمیته داوران و فدراسیون فوتبال کارهایم را انجام دادم. اما از طرف سفارت آرژانتین ویزایم را نمی‌دادند که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده آی دی کارت مسابقات برایم صادر شد و تا به دستم رسید حدود سه روز دیرتر به محل مسابقات رسیدم،  اما تمرکز و تلاشم روی داوری‌هایم بود تا به نحو احسن آنها را انجا دهم.

این داور بین المللی به انتخاب شدن برای قضاوت دیدار فینال فوتسال المپیک جوانان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ناظران فیفا از عملکردم راضی بودند و وقتی متوجه شدم داور اصلی فینال هستم واقعا خوشحال شدم یکی از آرزوهایم قضاوت در این مسابقات مخصوصا در فینالش بود که به آن رسیدم.

او در مورد ایجاد نگرش مثبت نسبت به داوران ایران اظهار کرد:  وقتی داوری مثل فغانی در مسابقات جهانی خوش می‌درخشد و نام ایران را سر زبان‌ها می‌اندازد، این اطمینان به وجود می‌آید که نگاه ویژه‌ای به داورها شود.  چون در فوتسال جهان  و آسیا مقام دار هستیم قطعا نگرش و نگاه مثبتی را در مورد داورها ایجاد می‌کند که به آنها فرصت داده شود، در مسابقات شرکت کنند و اگر عملکرد خوبی داشته باشند در نگرش فیفا نسبت به داوران ایرانی تاثیردارد.

ناظمی به حمایت کمیته داوران فدراسیون فوتبال از داوران اشاره کرد و گفت: کمیته داوران همیشه از داورانشان حمایت کرده و هر سال  در سطح بازآموزی پیشرفته آنها خوب کار می‌کند. علاوه براین دو سال است که از بهترین مدرس‌های دنیا برای کلاس های پیش فصلمان استفاده می‌کند.

او با بیان اینکه  داوری فوتسال در ایران روند رو به رشدی داشته تاکید کرد: از چند سال گذشته تا به امروز تعداد داورانی که به  صورت رسمی قضاوت می‌کنند زیاد شده که نشاندهنده فعالیت استان‌ها در بخش پرورش و پیشرفت داوری است. علاوه براین کار استان‌ها با  سازماندهی و برنامه ریزی کمیته داوران و فدراسیون فوتبال به ثمر نشست. به گونه‌ای که  امسال حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر برای قضاوت در لیگ برتر دعوت شدند. 

ناظمی در پایان این گفت وگو بیان کرد: همیشه برای بهتر شدن باید تلاش کرد و نمی‌توان گفت الان هر جایی هستیم کافی است باید سعی کنیم خودمان را در برگزاری مسابقات و کلاس‌های داوری به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم. چون در فوتسال زنان و مردان مقام اول  را داریم  پس قطعا داورهایمان هم باید درسطح  آسیا و جهان صاحب نام و رتبه باشند و این وقتی دست پیدا خواهد کرد که به غیر از استان ها فدراسیون و کمیته داوران هم  این روند رو به رشد خود را ادامه دهند و وقت و هزینه بیشتری را برای داوران صرف کند که در نهایت اتفاق‌های خوب و بهتری در این بخش بیفتد.

گلاره ناظمی داور بین المللی ایران در رقابت‌های فوتسال المپیک جوانان ضمن ارائه عملکرد مثبت در جریان قضاوت‌های خود  در فینال هم به عنوان داور اول انتخاب شد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

اخبار مرتبط:
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به منازل مسکونی همشهریان می شود.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار
بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

چرا خانم های خانه دار باید به فکر پس انداز باشند؟ ایا با مبالغ کم هم امکان سرمایه گذاری و پس انداز برای خانم های خانه دار وجو دارد؟ این مطلب را عمیقا با تمرکز بخوانید چرا که همه موارد مورد نیاز را سایت داریک برای شما بصورت کامل بررسی کرده است.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید
مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزايش کلاهبرداري به روش اسکيمر در روزهاي پاياني سال به شهروندان هشدار داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است