کد خبر : 243410
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - 08:41
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

تاکید استاندار خوزستان به برگزاری باشکوه سالگرد ارتحال امام (ره)

استاندار خوزستان به ایفای نقش تمامی دستگاه‌های مجری در برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها آماده برگزاری مراسم سالگرد بزرگداشت ارتحال امام (ره) به صورتی شایسته باشند.

تاکید استاندار خوزستان به برگزاری باشکوه سالگرد ارتحال امام (ره)

سیدعلی اکبر حسینی محراب در نشست هماهنگی گرامیداشت سالروز ارتحال امام (ره) که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی (ره) جان انقلاب و اجتماع است لذا همه ما باید تلاش کنیم تا این الگوی همیشه زنده به خوبی به نسل جوان ما معرفی شود.

وی افزود: تمام هدف امام (ره) اسلام بود و ما به عنوان سربازان امام راحل و مقام معظم رهبری باید در مسیر اسلام گام برداریم. یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد زمان خوبی است تا مسیر خود را از دیگران جدا کنیم.

استاندار خوزستان گفت: در این ایام تمام ارگان ها باید دست به دست هم داده و علاوه بر برگزاری مراسمات مختلف در شهرستان های استان، نسبت به عزیمت کاروان هایی از استان به تهران تلاش کنند. این کاروان ها باید از جهت تهیه اتوبوس ، غذا و امنیت به خوبی تامین شوند.

وی افزود: سازمان ها و شرکت هایی که امکان تهیه اتوبوس را دارند باید در این زمینه کمک‌ کنند و معاون سیاسی اجتماعی استانداری مسئول پیگیری این موضوع است و باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

حسینی محراب در ادامه به موضوع محله اسلامی اشاره کرد و گفت: برای تحقق محله های اسلامی در استان، باید کارهای بسیاری از جمله طراحی اسلامی انجام شود که در تشکیلات راه و شهرسازی استان این موضوع دیده نمی شود.

وی ادامه داد: باید طراحی مساجد، آثار دینی و بازارهای ما که کانون اصلی محله اسلامی هستند، رنگ و بوی اسلامی داشته باشد؛ همچنین امورات محله باید توسط مردم و نخبگان محل انجام شود. تا زمانی که این فرایندها تصحیح نشود محله اسلامی نخواهیم داشت.

استاندار خوزستان گفت: معاونت اجتماعی استانداری، فرمانداری ها و شهرداری ها نقش به سزایی در ایجاد محله اسلامی داشته و باید در این زمینه یک شورایی تشکیل دهند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره شهدای خوزستان اشاره کرد و افزود: برگزاری کنگره شهدای استان باید در قالب مصوبات فرهنگی سفر دوم ریاست جمهوری به استان، لحاظ شود. همچنین تمامی دستگاه ها باید در قالب مسئولیت های اجتماعی به برگزاری این کنگره کمک‌ کنند.

حسینی محراب گفت: هر دستگاهی می تواند یک کنگره شهدا به وسعت کوچکتر برگزار و به معرفی شهدا و انتقال آرمان های آنها به نسل جوان کمک‌ کند. ما باید شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت را به هم متصل کنیم و بهترین ابزار برای اینکار “هنر” است. شهدای مدافع حرم و امنیت نشان دادند که چیزی از شهدای دفاع مقدس کم نداشته و جانانه از وطن دفاع کردند.

وی افزود: کارهای ما باید متناسب با روز و جوان پسند باشد از طرفی می توان خصایص شهدا را از طریق کلیپ، مستند و یا فیلم به نوجوانان و جوانان امروز معرفی کرد همچنین لازم است که پایگاه های اعزام به جبهه به تصویر کشیده شوند.

استاندار خوزستان به برگزاری یادواره شهدا در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: تکریم خانواده شهدا باید در کنگره شهدای استان که قرار است در بهمن ماه برگزار شود، لحاظ شود. باید از نگاه مادران و پدران بازمانده شهدا و همچنین فرزندان و همسران آنها به کنگره نگاه کرد و به توقعات آنها رسیدگی کرد.

وی افزود: پیش از برگزاری کنگره شهدا، تمامی شهرهای ما باید رنگ و بوی شهدا را بگیرد لذا تمامی فرمانداران و شهرداران باید در این زمینه تلاش کنند. لازم است که روابط عمومی استانداری با کمک دیگر دستگاه ها فعالیت های لازم را انجام دهد.

حسینی محراب گفت: تمام مسابقات ورزشی باید با عنوان کنگره شهدای استان برگزار شود تا فضای لازم در جامعه ایجاد شود. شهرداری ها نیز نسبت به نام گذاری خیابان ها و نصب عکس های شهدا در ورودی و درون شهرها اقدام کنند همچنین لازم است که قبور شهدا وضعیت مناسبی داشته باشند.

برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در بهمن ماه

همچنین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از برگزاری کنگره ملی شهدای استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

سردار حسن شاهوارپور در نشست هماهنگی گرامیداشت سالروز ارتحال امام (ره) که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: برنامه ارتحال امام (ره) یکی از برنامه های مهم در طول سال است که هر ساله کاروان هایی از استان اعزام می کنیم لذا نیاز است که یک ستاد پشتیبانی در این راستا تشکیل شود.

وی افزود: سهمیه استان برای حضور در مراسم گرامیداشت ارتحال امام، پنج هزار نفر است که برای جا به جایی این تعداد به ۱۵۰ اتوبوس نیاز است همچنین بحث تامین غذا، آمبولانس و امنیت این کاروان ها باید مدنظر باشد.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: امسال بنا داریم ۱۰ هزار بسیجی را به مشهد مقدس اعزام کنیم همچنین برای ۵۰ هزار بسیجی اردوی یک روزه در استان برگزار خواهیم کرد.

وی به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان اشاره کرد و افزود: هدفگذاری ما برای زمان کنگره سوم خرداد بود که به دلایل مختلف محقق نشد لذا هدفگذاری ما بهمن ماه امسال بوده و زمان پیشنهادی ما روز ۱۰ بهمن است.

سردار شاهوار پور گفت: ما پیش بینی کردیم ۲۰۰ جلد کتاب برای کنگره چاپ شود که ۳۹ جلد کتاب تاکنون چاپ شده و مابقی آنها آماده چاپ هستند که انتظار می رود ارگان های استان در این خصوص کمک کنند.

وی افزود: بحث فیلم بلند به نام یوسف هور را مدنظر داریم که باید در ایام برگزاری کنگره آماده پخش باشد همچنین یکی، ۲ فیلم کوتاه مربوط به غواصان را داریم که باید به موقع آماده شود.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: بحث هدیه برای خانواده شهدا مهم است که بنا شد تصویر هر شهید روی قالیچه ای کوچک آورده شود. از شهرداری انتظار داریم که پروژه های عمرانی و اسامی خیابان ها را به نام شهدا مزین کند همچنین نصب تابلوهای شهدا و منقوش کردن تصاویر آنها، بسیار اثرگذار است.

وی در پایان افزود: ۲ تا سه شهرستان که آمادگی لازم برای برگزاری پیش کنگره را دارند نسبت به این موضوع اقدام کنند تا فضای استان برای کنگره اصلی آماده شود.

گفتنی است سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ یادواره شهدا در استان خوزستان برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است