کد خبر : 243275
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - 12:02
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

تخلیه‌کننده فاضلاب صنعتی در عرصه‌های طبیعی شاهین‌ شهر شناسایی شد

سرپرست اداره‌ حفاظت از محیط زیست شاهین‌ شهر و میمه از شناسایی فرد مُتخلفی که اقدام به تخلیه فاضلاب صنعتی حاوی مواد نفتی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان می‌کرد، خبر داد.

تخلیه‌کننده فاضلاب صنعتی در عرصه‌های طبیعی شاهین‌ شهر شناسایی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین خادمی افزود: این فرد متخلف فاضلاب صنعتی حاوی مواد نفتی را در حریم جاده کمربندی شاهین شهر – خمینی شهر تخلیه می‌کرد که شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

به نوشته ایرنا؛ وی با بیان‌اینکه هنوز مبدا این فاضلاب‌های صنعتی مشخص نشده است، اظهار داشت: با توجه به دریافت گزارش‌هایی در باره تخلیه فاضلاب صنعتی در این محدوده، کارشناسان محیط زیست شاهین‌شهر و میمه از محل بازدید کردند و مشخص شد حجم زیادی از فاضلاب صنعتی حاوی مواد نفتی در این مکان تخلیه و به آلودگی شدید محیط زیست و خاک منجر شده است.

خادمی با اشاره به پایش‌ مستمر کارشناسان اداره محیط زیست شاهین شهر از حریم جاده‌ها و عرصه‌های طبیعی خاطرنشان کرد: در برخی موارد نیز بر اساس گزارش های مردمی به چنین تخلف‌هایی رسیدگی می‌شود.

خادمی با تاکید بر اینکه تخلیه هرگونه پسماند، نخاله ساختمانی و سنگی و فاضلاب در محیط و عرصه‌های طبیعی غیرقانونی است، اضافه کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه از تعداد زیادی واحدهای صنعتی و تولیدی برخوردار است و احتمال بروز چنین تخلف‌هایی در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: هر واحد صنعتی و تولیدی، مسوول فاضلاب و پسماند تولید شده خود است یعنی یا باید تصفیه‌خانه داشته باشد یا اگر در شهرک صنعتی مستقر است از تصفیه‌خانه شهرک استفاده کند.

رییس محیط زیست شاهین شهر و میمه اضافه کرد: اگر کارگاه تولیدی خارج از شهرک صنعتی واقع شده است یا به تصفیه خانه دسترسی ندارد، این مسائل باعث سلب مسوولیت از او نمی‌شود و در هرصورت باید راهکاری برای مدیریت فاضلاب یا پسماند خود اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه ما قوانین خوب و سختگیرانه ای در باره مدیریت پسماند در کشور داریم، خاطرنشان کرد: موضوع پسماندهای خطرناک را نیز می توان به شرکت های امحا که در این زمینه فعالند، واگذار کرد.

خادمی در باره تبعات تخلیه فاضلاب صنعتی در عرصه‌های طبیعی گفت: این موضوع به نوع فاضلاب بستگی دارد اما در هر صورت می تواند به انواع آلودگی منجر شود و پوشش گیاهی و زیست جانوری را در عرصه‌های محیط زیست تهدید کند.

وی با بیان اینکه برخی از فاضلاب‌های خطرناک شیمیایی یا نفتی ممکن است سال‌ها در عرصه طبیعی باقی بماند و پاکسازی آنها کار دشواری است، افزود: این موضوع می تواند به آلودگی خاک و آب و اسیدی شدن خاک نیز منجر شود.

شهرستان شاهین‌ شهر و میمه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است