کد خبر : 242979
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - 11:24
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

استاندار اصفهان: شهرک انیمیشن در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

استاندار اصفهان گفت: ایده جدید استان در حوزه اقتصاد دانش بنیان، ایجاد شهرک انیمشین است که برنامه‌ریزی ابتدایی برای آن انجام شده است.

استاندار اصفهان: شهرک انیمیشن در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین افتتاحیه هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: این استان با وجود مراکز مختلف علمی نظیر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری جایگاه خوبی در این عرصه دارد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با حدود ۸۰۰ شرکت دانش بنیان جایگاه دوم را از این حیث در کشور در اختیار دارد، افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری کشور طی مدت فعالیت خود تلاش بسیاری برای توسعه این عرصه داشته و بازیگر اصلی زیست بوم فناوری و نوآوری محسوب می‌شود.

اشتغالزایی شهرک علمی و تحقیقاتی مانع از خروج نخبگان از کشور شده است

مرتضوی بیان کرد: با حدود ۹ هزار نفر اشتغالزایی در شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این شهرک موفق شده ظرفیت خوبی برای حفظ نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور فراهم کند که بسیار ارزشمند است و اگر این ظرفیت فراهم نمی‌شد چه بسا این افراد در کشورهای دیگر مشغول به کار می‌شدند.

استاندار اصفهان با اشاره به تمرکز جشنواره شیخ بهایی بر حل فناورانه نیازهای روز گفت: بر اساس سند آمایش استان اصفهان، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش بنیان محور توسعه اقتصادی استان محسوب می‌شود و طبیعتاً علاوه بر دستگاه‌‌های استان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز کمک شایانی در این امر داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی دوره‌های مختلف جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، سرفصل‌های متناسب با نیاز روز اضافه شده و در هفدهمین دوره آن هم بحث فناوری‌های مورد نیاز برای حل معضلات شهری مورد توجه قرار گرفته است.

فناوری‌های نرم و فرهنگی در کانون توجه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان

مرتضوی با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت خوبی در حوزه فن‌آورهای نرم و فرهنگی در اختیار دارد، تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت اقدامات خوبی در این راستا انجام و تلاش شده از این ظرفیت استفاده شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در استان اصفهان موضوعات مرتبط با اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی همه حوزه‌ها می‌دانیم و بنابراین جلسات مختلفی با بخش خصوصی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایده جدید استان در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان، ایجاد شهرک انیمشین است که برنامه‌ریزی ابتدایی برای آن انجام شده است، سابقه استان اصفهان در این حوزه نشان دهنده ظرفیت‌های موجود است و به همین دلیل در تلاشیم تا با ایجاد شهرک انیمیشن، از این ظرفیت در اقتصاد استان استفاده کنیم.

اخبار مرتبط:
شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود

رییس گروه بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود با بیان اینکه شکستگی لوله در رینگ کاشان ترمیم شد، گفت: برآورد عوامل مبنی بر تخریب غیرعمد خط لوله بر اثر عملیات لایروبی قنات بود.

محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محورهای شمال و شرق استان اصفهان به دلیل بارش دچار آبگرفتگی شده است.

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش باران در شهرستان‌های شمال اصفهان خسارت‌هایی را ایجاد کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است