کد خبر : 242081
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - 19:38
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

انتقاد تند باشگاه ها از تغییر محل بازی پرسپولیس و پیکان

تصمیم سازمان لیگ برای میزبانی پیکان از تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران خبرساز شده است.

انتقاد تند باشگاه ها از تغییر محل بازی پرسپولیس و پیکان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فوتبال ۳۶۰ نوشت: روابط عمومی سازمان لیگ ساعتی پیش به صورت رسمی به شایعات منتشره درباره تغییر محل میزبانی تیم پیکان از پرسپولیس رنگ واقعیت بخشید و برخلاف اعلام قبلی که قرار بود دو تیم روز شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف هم بروند، با توجه به مخالفت شورای تامین حالا دو تیم باید روز شنبه در ورزشگاه آزادی تهران مقابل هم قرار گیرند. تصمیم جدید سازمان لیگ در حالی اتخاذ شده که باشگاه‌های استقلال و هوادار بلافاصله بعد از اعلام خبر تغییر محل میزبانی تیم پیکان نسبت به این موضوع از خود واکنش نشان دادند.

این لکه ننگ تا ابد بر روی پیشانی سازمان لیگ می‌ماند!

بیژن طاهری سرپرست تیم استقلال در مصاحبه‌ای جنجالی علیه تصمیم سازمان لیگ موضع گرفت و گفت: «همه یک سال زحمت می‌کشند و هزینه می‌کنند تا بر اساس لیاقت و زحمت خود، در پایان فصل به مقامی در جدول دست پیدا کنند. ما کم زحمت نکشیدیم و تلاش کردیم با وجود همه مشکلات و تغییرات، دل هواداران را شاد کنیم ولی این اتفاقات باور کردنی نیست. پارسال هم کسی انتظار نداشت ما قهرمان شویم و تا به خودشان آمدند، دیدند ما سه هفته مانده با پایان لیگ، قهرمان شدیم وگرنه مطمئن باشید که نمی‌گذاشتند به قهرمانی برسیم».

طاهری با گلایه از تغییر محل دیدار تیم‌های پیکان و پرسپولیس توضیح داد: «سوال من از سازمان لیگ این است که چرا تبعیض بین تیم‌ها قائل هستید و ما چرا باید در دستگردی و بدون تماشاگر مقابل پیکان بازی می‌کردیم و تیم دیگر در آزادی و با تماشاگر بازی کند؟ چون گفتند ما بازی نمی‌کنیم؟! چرا کرج یا جاهای دیگر و شهرهای اطراف تهران این بازی را برگزار نکردند؟ مگر پیکان میزبان نیست و حق انتخاب ندارد؟»

سرپرست تیم استقلال در بخش پایانی اظهارات تند خود علیه سازمان لیگ گفت: «سوال من از مسئولان سازمان لیگ این است که مگر یک مسئول تصمیم گیر نباید بی طرف باشد؟ مگر باید برای یک رنگ خاص تلاش کند؟ این تصمیم گیری شائبه برانگیز و از عدالت به دور است. این ننگ بر روی پیشانی سازمان لیگ می‌ماند و کسی فراموش نمی‌کند که آن‌ها خودشان باعث و بانی تبعیض و ایجاد شائبه میشوند. پیکان اگر در حال سقوط بود، این اتفاق رخ می‌داد؟ آن هم از وضع چینش و افتضاحات داوری. ما الکی زحمت می‌کشیم و سرکار هستیم. ما و هواداران چه گناهی کرده‌ایم که این تبعیض را باید تحمل کنیم؟»

نیمه‌نهایی جام حذفی را همزمان کنید

باشگاه هوادار به فاصله زمانی کوتاهی ۲ بیانیه متفاوت درباره حواشی روزهای اخیر فوتبال ایران صادر کرد. بنفش‌پوشان تهرانی که در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی باید به مصاف تیم پرسپولیس بروند، در بیانیه اولیه خود نسبت برگزاری همزمان مسابقات نیمه‌نهایی موضع گرفته و خواستار اجرایی‌شدن این تصمیم از سوی مسئولان سازمان لیگ شدند.

مدیران باشگاه هوادار در بیانیه‌ای که رونوشتی از آن به شکل نامه برای مسئولان سازمان لیگ ارسال شده، نوشته‌اند: «به چه دلیل وقتی دو دیدار مذکور در دو ورزشگاه مجزا قرار است توسط چهار نماینده راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی برگزار شود، دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی باید با اختلاف زمانی بیست‌وچهار ساعته برگزار گردد؟ تا چه زمانی شبکه سه سیما که تمامی برنامه‌های زنده و تولیدی ورزشی‌اش به طور شبانه‌روزی در انحصار سرخابی‌ها و تحت پوشش اخبار و حواشی آن‌ها به جهت گرفتن آگهی‌های بهتر قرار دارد، می‌باید برنامه‌های ما و شما را با کنداکتور خود تنظیم نماید و مگر غیر از آن است که به اذعان خودتان هیچ‌گونه عواید حق پخش و تبلیغات تلویزیونی در اختیار شما و به شهادت ما در اختیار هیچ باشگاهی به ویژه باشگاهی خصوصی چون هوادار قرار نمی گیرد!»

فقط در پاس قوامین از پرسپولیس میزبانی می‌کنیم

باشگاه هوادار در بیانیه دوم خود علیه تغییر محل میزبانی تیم پیکان از تیم پرسپولیس موضع گرفت و با اشاره به دیدار پیش‌روی مقابل سرخ‌پوشان پایتخت در جام حذفی، از سازمان لیگ درخواست کرد که به هیچ وجه محل میزبانی این تیم را تغییر دهند که در این‌صورت آن‌ها حاضر به انجام مسابقه برابر شاگردان یحیی گل‌محمدی نخواهد بود.

بنفش‌پوشان پایتخت در بیانیه تند خود علیه تصمیم سازمان لیگ آورده‌اند: «بنا به خبری که روی خروجی رسانه سازمان لیگ قرار گرفته است، پیرو تصمیم شورای تامین استانداری تهران چهل‌وهشت ساعت مانده به دیدار پیکان و پرسپولیس که مطابق برنامه قرار بود به میزبانی پیکان و در ورزشگاه پاس قوامین برگزار گردد، محل برگزاری دیدارهای خانگی پرسپولیس یعنی ورزشگاه آزادی به عنوان ورزشگاه خانگی پیکان معرفی شد که البته اگر با موافقت باشگاه پیکان باشد موضوع بلااشکال بوده اما بنا به اذعان مسئولان باشگاه پیکان خلاف میل باطنی آن ها چنین تصمیمی گرفته شده است!»

در ادامه بیانیه باشگاه هوادار آمده است: «باشگاه هوادار حالا در نامه دیگری به سازمان لیگ و بیست روز مانده تا برگزاری دیدار نیمه‌نهایی بدین وسیله به اطلاع مسئولان سازمان لیگ و شورای تامین استانداری تهران می رساند که به جز ورزشگاه پاس قوامین به عنوان ورزشگاه خانگی خود در هیچ ورزشگاه دیگری برابر پرسپولیس به میدان نمی‌رود و در صورت اخذ چنین تصمیمی نه تنها از ادامه رقابت‌های جام حذفی انصراف خواهد داد که شکایت رسمی خود را به فیفا ارسال و پیگیری خواهد کرد».

اخبار مرتبط:
پرسپولیس به دنبال مهدی قائدی
پرسپولیس به دنبال مهدی قائدی

مهدی قایدی یکی از بازیکنان مورد علاقه سرمربی پرسپولیس است، اما بعید است در ایران پیراهن تیمی جز استقلال را برتن کند.

آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد
آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد

تیم ملی فوتبال دختران ایران به دومین برد خود در مسابقات کافا دست یافت.

یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد
یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد

یک منبع مطلع به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت تراکتور با این باشگاه تبریزی به توافق رسیده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است