کد خبر : 242049
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - 18:53
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

نماینده مجلس: برخی از زنان با گرم شدن هوا می خواهند برهنه شوند

احمدحسین فلاحی گفت: «برخی از زنان با گرم شدن هوا می‌خواهند برهنه شوند، این اقدام خیلی خطرناک است و حکومت اسلامی باید با آن برخورد کند»

نماینده مجلس: برخی از زنان با گرم شدن هوا می خواهند برهنه شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد انلاین نوشت: حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه آیا چنین برخوردهایی را صحیح می‌داند گفت: «در تمام دنیا تخلف از مقررات اجتماعی، جرم محسوب می‌شود و با آن برخورد می‌کنند. فرقی ندارد این تخلفات در چه حوزه‌ای باشد؛ چه در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، چه در رعایت انضباط اجتماعی و چه در رعایت آداب آپارتمان‌نشینی و… همه جا قانون دارد و هرکس تخلف کند مورد پیگرد قرار می‌گیرد.»

وی ادامه داد: «درکشور ما هم مسئله حجاب اصلا ربطی به دین و انقلاب ندارد بلکه یک مسئله قانونی و شرعی است. از لحاظ مقررات اجتماعی هم افراد چه اعتقاد داشته باشند و چه نداشته باشند یا اصلا مذهب اسلام را قبول داشته یا نداشته باشند، موظف به رعایت آن در جامعه هستند. اما از آنجایی که ممکن است برخی مواجه حضوری را برنتابند و بخواهند درگیر شوند، بهترین ابزار همین دوربین است که در بسیاری از کشورها به کار می‌رود. یعنی دیگر لازم نیست پلیس با شخص برخورد کند بلکه از طریق دوربین‌ها و ابزار الکترونیک مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برخورد می‌شود.»

فلاحی تاکید کرد: «من فکر می‌کنم بهترین شیوه‌ای که دیگر نه پلیس و نه افراد متدین را در مقابل هنجارشکنان قرار دهیم، همین شیوه‌ای است که از طریق سامانه‌ها کنترل شوند. گاهی کشور ما را با اروپا و جاهای دیگر مقایسه می‌کنند و می‌گویند آن طرف نظم است، حال ما هم می‌خواهیم از همین نظم استفاده کنیم و به اینکه شخص اعتقادی به دین و انقلاب دارد یا ندارد کاری نداریم، هر فردی موظف است مقررات اجتماعی را رعایت کند در غیراینصورت طبق مقررات با آن برخورد می‌کنیم.»

این نماینده مجلس در واکنش به هشدارهایی که برخی از جامعه‌شناسان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب داده‌اند مبنی براینکه شرایط جامعه ایجاب می‌کند که حکومت در بحث حجاب عقب‌نشینی کند، گفت: «اصلاح‌طلبان همیشه با هنجارشکنی همراه شدند و از این طریق خودشان را به جامعه غالب کردند و رای آوردند بنابراین ما از آن‌ها هیچ انتظاری نداریم که از ارزش‌ها دفاع کنند. هم در دولت‌ها و هم در مجالس مختلف یکی از ابزارهایی که استفاده کردند و رای آوردند، ترویج همین ناهنجاری‌ها، عکس گرفتن و تبلیغ آن‌ها بوده است. همچنین در بحث اغتشاشات، با دروغ‌پراکنی از یک دروغی که الان آشکار شده است، دفاع می‌کردند.»

غضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم و نماینده همدان در مجلس خاطرنشان کرد: «به هیچ وجه نمی‌توانیم از ارزش‌های‌مان عقب‌نشینی کنیم، ما ۲۲۸ هزار شهید داده‌ایم که ارزش‌هایمان حفظ شود. بنابراین قرار نیست به دلیل مسائل سیاسی از حجاب عقب‌نشینی کنیم.»

عضو فراکسیون روحانیت مجلس یازدهم با اشاره به واکنش مسئولان درباره حجاب، به دیده بان ایران گفت: «همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان شده بود که بی‌حجابی هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی، الان دیگر فقط بحث حجاب نیست بلکه برهنگی مطرح است. برهنگی یک مسئله برنامه‌ریزی شده است که چند سال است برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. در سال گذشته به دلیل اغتشاشات و جریان [مهسا] امینی آن را پررنگ‌تر کردند وگرنه از بیرون برنامه‌ریزی شده است و به این شکل نیست که بگوییم کسی مقید نیست یا هنجارها را زیر پا می‌گذارد بلکه از بیرون برنامه‌ریزی شده است.»

احمدحسینی فلاحی عضو فراکسیون روحانیت مجلس درباره افزایش کشف حجاب ها توسط زنان اظهار نگرانی کرد و گفت: «مشاهده می‌کنیم که دشمنان زنان را تشویق و ترغیب می کنند تا در برخی خیابان ها به صورت برنامه‌ریزی کشف حجاب و تجمع کنند و حتی برنامه ریزی می کنند که با چه ابزاری جلو بیایند. بنابراین  مسئله محدود به حجاب نمی‌شود و این روزها خیلی از هنجارشکنی‌های دیگری را در کنار حجاب می‌بینید.برخی از زنان با گرم شدن هوا می خواهند برهنه شوند، این اقدام خیلی خطرناک است و با حکومت اسلامی باید با آن برخورد کند.  قوه قضاییه طرحی برای برخورد با زنان کشف حجاب کننده تهیه کرده و آن را به دولت داده است ما در مجلس سعی می کنیم زودتر این قانون تصویب شود ولی تا آن زمان بیکار نخواهیم نشست.»

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است