کد خبر : 238603
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - 14:59
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

هوای آلوده اصفهان در بیست و یکمین روز بهار/ شاخص ۱۱۰ است

شاخص کیفی هوای اصفهان امروز بیست و یکم فروردین ماه براساس داده‌های ۱۲ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.‌

هوای آلوده اصفهان در بیست و یکمین روز بهار/ شاخص ۱۱۰ است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه بیست و یکم فروردین ماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۲ ایستگاه پایش فعال با شاخص ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

به نوشته مهر؛ جمشید لقایی افزود: امروز شاخص هوا در ایستگاه محله کِردآباد با ۱۴۱ و میدان انقلاب با ۱۰۴ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی ادامه داد: امروز شاخص هوا در ایستگاه پایش خیابان فیض با ۹۷، خیابان فرشادی با ۹۴، محله رهنان و ولدان (ایستگاه ورزشگاه میثاق) با ۹۰، خیابان شهید باهنر با ۸۸ و میرزا طاهر با ۷۲ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به قطعی سه ایستگاه پایش هوا در بولوار کاوه، دانشگاه صنعتی و سپاهان‌شهر، اضافه کرد: اختلال در این ایستگاه‌ها بدلیل انجام برخی امور سخت افزاری و نرم افزاری است که این شرایط طی روزهای پیش‌رو ادامه خواهد داشت.

لقایی افزود: به افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود فعالیت‌های سنگین و طولانی در فضای باز را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: این کلان‌شهر از ابتدای فروردین تاکنون طی ۲۱ روز، ۱۱ روز هوای پاک، ۹ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است.

سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، امروز شاخص هوا در ایستگاه خیابان احمدآباد با ۱۵۶ و پروین با ۱۶۶ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان و بزرگراه خرازی با ۱۳۴ ناسالم برای گروه‌های حساس و رودکی با ۹۹ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

وضعیت هوای امروز سجزی با ۸۳، مبارکه با ۸۰ و شاهین شهر با ۷۴ AQI در وضعیت قابل قبول بوده و ایستگاه‌های پایش هوا در سایر شهرها از جمله نجف‌آباد، کاشان، زرین‌شهر، خمینی شهر و منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان امروز جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم بوده و در نواحی شمال استان وزش باد به نسبت شدید در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی شده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار مرتبط:
۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند

سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان از محکومیت ۲۴ واحد متخلف در استان به پرداخت ۶ میلیارد ریال جریمه خبر داد.

کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت
کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از فوت کودک ۶ ساله بر اثر تصادف موتور سیکلت با خودرو در شهرستان برخوار خبر داد.

تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تکرار حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است