کد خبر : 238539
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - 17:42
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: اصلاح‌طلبان ذیل قانون اساسی نیستند چون بدحجابی را تقبیح نمی‌کنند/ پشت صحنه همه این اغتشاش‌ها اصلاح‌طلبان هستند

بهروز محبی می‌گوید: جریان اصلاح طلبی را پشت صحنه همه این اختلاف‌ها و اغتشاش‌ها می‌بینم و در واقع آن‌ها بنزین بر آتش اغتشاش‌ها می‌ریزند و پشت صحنه را جبهه جاهلیت مدرن و ایالات متحده آمریکا مدیریت می‌کنند.

نماینده مجلس: اصلاح‌طلبان ذیل قانون اساسی نیستند چون بدحجابی را تقبیح نمی‌کنند/ پشت صحنه همه این اغتشاش‌ها اصلاح‌طلبان هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: بهروز محبی نماینده سبزوار می‌گوید: مجلس یازدهم، تنها مجلسی بود که «سه‌شنبه‌های نظارتی» را ایجاد کرد. کمیسیون‌های تخصصی روی مسائلی که قرار بود نظارت انجام شود، گزارش‌های لازم را تهیه کردند و به مجلس ارائه دادند. مجلس نظارت خود را بیشتر کرد و به اتفاقاتی که در گذشته مثل اختصاص‌سازی‌هایی که در هفت تپه افتاده بود ورود جدی کرد و نتایج خوبی هم کسب شد.

وی با بیان اینکه بعضی از مباحث تحقیق و تفحص‌های این مجلس خوب جواب داد، افزود: از جمله آن‌ها که بنده نیز عضو آن هستم، تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی است که گزارش‌های خیلی خوبی از آن رسیده و اتفاقات خیلی خوبی نیز افتاده است و از بعضی زیاده‌خواهی‌هایی که وجود دارد جلوگیری شد، مثل تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه که اتفاقات خوبی افتاد و ماده ۲۳۴ شد و به قوه قضاییه رفت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم بسیاری از کار‌های مفید خود را به نتیجه رساند که به نظر بنده قابل قبول است و کارنامه قابل قبولی در حوزه نظارت دارد. قطعاً مجلس باید نظارت خود را تشدید کند، اما متاسفانه با قوانینی مواجه هستیم که یا قابلیت اجرا ندارند یا دولت ارده‌ای برای اجرای آن قوانین ندارد؛ به هر روی مجلس باید در این موارد نظارت کند.

نماینده سبزوار با بیان اینکه فرقی بین دولت‌ها نیست و در حال حاضر تقابلی که در این مجلس با دولت وجود دارد با دولت قبلی تفاوتی ندارد، اظهار کرد: در حقیقت بین خود نماینده‌ها سلایق مختلفی وجود دارد و آن شور و نشاطی که در مجلس و درگیری‌های کارشناسی وجود دارد، واقعاً عینیت دارد و این مجلس، مجلسی نبوده که به دلیل اینکه طرفش هم‌فکر او بوده، پس ما هم باید هم‌هدف و هم‌فکر او باشیم و همه باید ذیل قانون اساسی کار کنیم.

محبی می‌گوید: نقدی که ما به جریان اصلاح طلب داریم، این است که جریان اصلاح طلب را ذیل قانون اساسی نمی‌بینیم. قانون اساسی دین و مذهب را ملاک می‌داند و حجاب اصل و رکن نظام اسلامی است، وقتی یک جریان سیاسی اعلام می‌کند که ذیل قانون اساسی کار می‌کند، اما حاضر نیست در یک تیتر روزنامه خود بدحجابی را تقبیح کند، نشان‌دهنده این است که آن‌ها صداقت ندارند. بحث جریان‌های سیاسی نیست، ما با کلیت مسئله و اتکا به قانون اساسی معتقد هستیم تا زمانی که در کشور اتفاق نظر وجود نداشته باشد و همه روی قانون اساسی اتفاق نظر نکنیم، مسائل کشور حل نخواهد شد.

نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید: دشمن هم ویژ امید می‌بندد که از این اختلاف نظر‌ها سوءاستفاده کند. اغتشاشات سال گذشته باعث شد انگلیس و آمریکا چهره واقعی خود را نشان دهند. دشمن به شدت در این موارد موضع می‌گیرد و از این اختلاف‌ها سوء استفاده می‌کند. حقیقتاً هر جریان سیاسی که زمینه اختلاف را فراهم می‌کند باید به تاریخ جواب دهد. تاریخ این کشور گواهی خواهد داد عده‌ای در کوران حوادث و در روزگاری که مردم در شرایط سخت معیشتی قرار داشتند، به جای اینکه هم و غم خود را برای حل مسائل آن‌ها بگذارند، تلاش کردند با رفتار‌های خود، با تیتر‌هایی که انتخاب کردند، روزنامه‌هایی که برای افسارگسیختگی و افزایش قیمت دلار تیتر زدند، بذر ناامیدی بین مردم بپاشند.

وی تصریح کرد: قطعاً کسی وابسته به این صندلی‌ها نیست. امسال سال آخر مجلس یازدهم است و تکلیف ما این است به وظیفه خود عمل کنیم. شواری نگهبان تشخیص می‌دهد کسانی که صلاحیت دارند به میدان بیایند. همه نخگبان باید بیایند و کسانی که می‌توانند در مجلس موثر واقع شوند از هر حزب و جناحی که هستند به میدان سیاست ورود پیدا کنند، اما من به عنوان کسی که از سال ۷۹ رصد سیاسی می‌کنم، جریان اصلاح طلبی را، پشت صحنه همه این اختلاف‌ها و اغتشاش‌ها می‌بینم و در واقع آن‌ها بنزین بر آتش اغتشاش‌ها می‌ریزند و پشت صحنه را جبهه جاهلیت مدرن و ایالات متحده آمریکا مدیریت می‌کنند.

محبی می‌گوید: بعضی از بزرگان جریان اصلاحات، اظهارنظر‌های عجبی و غریبی می‌کنند. آن‌ها به جای نقد منصفانه مجلس، نقد بی‌رحمانه مجلس را در دستور کار خود قرار داده‌اند و رویکرد انتخاباتی پیدا کرده‌اند و تیتر‌های خیلی عجیبی می‌زنند. آن‌ها را به تقوای الهی، بازگشت به منافع مردم و بازگشت به قانون اساسی می‌کنم که اگر این اتفاق بیفتد، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد و دشمن هم ناامید می‌شود.

نماینده سبزوار اظهار کرد: قطعاً در حاکمیت و در جمهوری اسلامی، مدل نگاه باید به گونه‌ای باشد که صرف نظر از جریان فکری و سلیقه‌های مختلف، ذیل قانون اساسی همه احساس مالکیت کنند. بنده تاکید می‌کنم همه باید ذیل قانون اساسی باشند. ما اگر به بعضی از جریان‌های سیاسی نقد می‌کنیم به این دلیل است که احساس می‌کنیم ذیل قانون اساسی نیستند و رسماً امام راحل را تحریف می‌کنند. اخیراً مصاحبه‌هایی با جماران می‌کنند که می‌خواهند بگویند امام راحل چنین نظری داشته است. آیا حاضرید واقعاً شخصیت امام (ره) را به صورت واقعی بگویید؟ بروید بررسی کنید خانمی که در زمان امام (ره) در تلویزیون گفت اوشین الگوی من است، امام چه دستوری برایش صادر کرد. امام واقعی را بگویید و امام تحریف شده و کتمان نشده را نگویید. امام ساخته ذهن شما نیست، امام یک واقعیت مجسم است و یک رفتار تاریخی دارد که همه آن قابل تحلیل است.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است