کد خبر : 237565
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۳ - 10:09
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

بیش از ۹ میلیون گردشگر ایام نوروز وارد استان اصفهان شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از ورود بیش از ۹ میلیون و ۹۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی به استان اصفهان خبر داد.

بیش از ۹ میلیون گردشگر ایام نوروز وارد استان اصفهان شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا ایزدی اظهار داشت: با توجه به آمار ارسالی به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، از روز ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا پایان ۱۱ فروردین‌ماه امسال، بیش از ۹ میلیون و ۹۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی وارد این استان شدند.

به نوشته مهر؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس این آمار، بیش از پنج میلیون و ۱۴۳ هزار نفر نیز از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که میدان نقش‌جهان، باغ فین کاشان، باغ‌موزه چهلستون و باغ پرندگان از جمله پربازدیدترین محوطه‌های تاریخی و گردشگری استان بودند.

وی افزود: در طی این مدت بیش از ۲ میلیون و ۳۰ هزار نفر گردشگر حداقل به مدت یک‌شب در استان اصفهان اقامت کرده‌اند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر فقط در شهر اصفهان اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به ۶۹۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون افزود: بیشترین گردشگران نوروزی در این ایام در اصفهان، کاشان، نطنز، خوروبیابانک و نائین حضور داشتند.

اخبار مرتبط:
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است

یک پژوهشگر و فعال میراث فرهنگی گفت: کوره‌پزی تاریخی فخاری در جوار میدان امام (ره) اصفهان در صورت تکمیل مرمت، می‌تواند به مکانی برای جذب گردشگر تبدیل شود.

مشاهیر اصفهان  صاحب باغ می‌شوند
مشاهیر اصفهان صاحب باغ می‌شوند

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه روند احداث باغ مشاهیر از 25 فروردین ماه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت این باغ است.

آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان
آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در استان اصفهان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است