کد خبر : 236561
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - 07:39
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

راه روستای “کمران” فریدونشهر بازگشایی شد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر گفت: ۱۴ کیلومتر راه ارتباطی روستای "کمران" این شهرستان پس از ۲ هفته تلاش شبانه‌روزی راهداران بازگشایی شد.

راه روستای “کمران” فریدونشهر بازگشایی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سعید محمدخانی اظهار داشت: این راه که بدلیل بارش سنگین برف و ریزش بهمن مسدود شده بود، با تلاش بی‌وقفه راهداران بازگشایی شد تا پس از گشایش گردنه “کلوسه” که راه ارتباطی هفت روستای منطقه پشتکوه دوم محسوب می‌شود، راه این روستا نیز در آستانه سال جدید بازگشایی شود.

به نوشته ایرنا؛ وی افزود: به محض قطع بارش و پس از پایان عملیات بازگشایی گردنه کلوسه، عملیات برفروبی این راه نیز بصورت دو شیفته آغاز شد و برغم حجم سنگین کار، پس از گذشت ۱۴ روز؛ این عملیات با موفقیت به پایان رسید.

محمدخانی خاطرنشان کرد: در این محور ارتفاع برف در بعضی نقاط به بیش از ۱۰ متر هم می‌رسید.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر بیان کرد: در این عملیات از ۲ دستگاه بولدزر و دو دستگاه ماشین سبک کمک‌دار استفاده شد و ۶ نفر از عوامل راهداری در این عملیات مشارکت داشتند.

وی افزود: با احتساب زمان عملیات بازگشایی محور کلوسه، مجموعه راهداری این شهرستان حدود یک ماه بصورت شبانه‌روزی درگیر برفروبی راه‌های منطقه بوده است.

گردنه کلوسه در شهرستان فریدونشهر با ترانشه‌های دوطرفه، یکی از مُرتفع‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

کمران، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدون‌شهر در استان اصفهان است.

شهرستان سردسیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است