کد خبر : 236366
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - 14:05
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

حماس: به دنبال حل اختلافات با عربستان سعودی هستیم

رئیس دفتر روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که روابط میان این جنبش با عربستان سعودی همچنان تیره و تار است، اما دو طرف برای پایان این شرایط تلاش می‌کنند.

حماس: به دنبال حل اختلافات با عربستان سعودی هستیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شفقنا نوشت: «موسی ابومرزوق» رئیس دفتر روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که روابط میان این جنبش با عربستان سعودی همچنان تیره و تار است، اما دو طرف برای پایان این شرایط تلاش می‌کنند.

ابومرزوق به آرتی عربی گفت که علی‌رغم تیرگی روابط، اما مقامات سعودی یکسری امتیازاتی در ارتباط با موضوع اسرای فلسطینی داده و بیش از هشت تن از آن‌ها را آزاد کرده‌اند.

ابومرزوق افزود:‌«دلیل این تیرگی روابط سیاست عربستان سعودی است. حماس علاقه‌مند به بهبود روابط است و در این راستا به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و امیداریم که روابط میان ریاض و حماس به مسیر خود بازگردد و همه اختلافات دو طرف حل و فصل شود».

این مقام ارشد حماس تأکید کرد که فلسطینی‌ها در طول پنج سال گذشته که از بازداشت اعضای حماس در عربستان می‌گذرد، مشکلی برای ریاض پیش نیاورده‌اند و اکنون نیز پرونده این افراد در حال شدن است.

به گفته او حل و فصل تدریجی پرونده اسرای حماس در عربستان از یک ماه پیش و قبل از توافق ایران و عربستان، آغاز شده است.

اخبار مرتبط:
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد

هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد
هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم
نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم

نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ایران گفت: در سال ۲۰۰۹ که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است