کد خبر : 235541
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - 10:09
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آمادگی اصفهان برای اسکان ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی در شبانه‌روز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ظرفیت اقامت گردشگران نوروزی سال ۱۴۰۲ در این استان تا حدود یکصد هزار نفر در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است.

آمادگی اصفهان برای اسکان ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی در شبانه‌روز

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا ایزدی افزود: این میزان ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه های رسمی مانند هتل ها، اقامتگاه‌های سنتی، بومگردی ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها و سایر موارد از جمله کمپ های گردشگری، مدارس آموزش و پرورش و اقامتگاه های موقت مانند ورزشگاه ها در شهرهای مختلف استان در نظر گرفته شده است.

به نوشته ایرنا؛ وی با بیان اینکه ظرفیت اقامتگاه های رسمی استان اصفهان حدود ۵۰ هزار نفر در شبانه روز است، اظهار داشت: با در نظر گرفتن اقامتگاه های موقت مانند ورزشگاه ها و مدارس این ظرفیت تا حدود یکصد هزار نفر در شبانه روز قابل افزایش است.

ایزدی با اشاره به افزایش ظرفیت کلاس های مدارس برای اسکان مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: تعداد کلاس های درس در نظر گرفته شده از پنج هزار کلاس در نوروز ۱۴۰۱ به هفت هزار کلاس در نوروز ۱۴۰۲ افزایش می یابد.

وی به پیش بینی های هواشناسی برای تعطیلات نوروز امسال اشاره و اضافه کرد: با توجه به پیش بینی کاهش دما و بارش باران، امسال از ظرفیت ورزشگاه هایی که در اختیار شهرداری ها و اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دارد نیز برای اسکان موقت مسافران نوروزی استفاده می شود.

ایزدی تصریح کرد: در سال های گذشته از ظرفیت مسجدها و حسینیه ها زیاد استفاده می شد اما با توجه به اینکه تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ همزمان با ماه رمضان بوده و ممکن است مسجدها برنامه هایی برای ماه رمضان داشته باشند تلاش می شود تا بیشتر از ظرفیت ورزشگاه ها استفاده شود تا مسافران بتوانند در این اماکن چادر بزنند.

وی با تاکید اینکه امسال تلاش می شود که با توجه به پیش بینی های جوی، میزان چادرخوابی در بین مسافران نوروزی به حداقل برسد، گفت: در شهر اصفهان اولویت نخست برای اسکان گردشگران استفاده از ظرفیت های این شهر و سپس شهرهای مکمل آن یعنی شاهین شهر و خمینی شهر و در صورت نیاز شهرهای دیگر است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه اوج سفرهای نوروزی در چند بازه زمانی مانند ۲۵ تا ۲۹ اسفند جاری، سال تحویل تا چهارم فروردین ۱۴۰۲ و چهارم تا دوازدهم فروردین پیش بینی می شود، افزود: طبق اطلاعاتی که داریم تا کنون رزروهای خوبی در هتل ها و اقامتگاه های اصفهان برای تعطیلات نوروز صورت گرفته است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘ وزوان’ ، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۵۰ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر دارد.

صنعت گردشگری استان اصفهان از نوروز سال ۱۴۰۱ از رُکود دوران کرونا خارج شد و ضریب اِشغال واحدهای اقامتی و بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی، تفریحی و سرگرمی آن افزایش یافت بطوریکه در تعطیلات عید نوروز، عید فطر و نیمه خرداد امسال حضور گردشگران در این خطه چشمگیر بود.

اخبار مرتبط:
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است

یک پژوهشگر و فعال میراث فرهنگی گفت: کوره‌پزی تاریخی فخاری در جوار میدان امام (ره) اصفهان در صورت تکمیل مرمت، می‌تواند به مکانی برای جذب گردشگر تبدیل شود.

مشاهیر اصفهان  صاحب باغ می‌شوند
مشاهیر اصفهان صاحب باغ می‌شوند

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه روند احداث باغ مشاهیر از 25 فروردین ماه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت این باغ است.

آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان
آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در استان اصفهان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است