کد خبر : 235126
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ - 13:26
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

غلامعی رجایی: مسمومیت دختران دانش‌آموز کار داعش است/ مسئولان اشتباه قتل‌های زنجیره‌ای را تکرار نکنند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: چگونه برای قاتل شاهچراغ تمام فیلم‌های دو ماه شیراز را کشف و بررسی کردند و تمامی رفت و آمد‌های قاتل را شناسایی کردند؛ آنهم در کمترین زمان ممکن. خب قاعدتا در این مسئله نیز باید همینگونه ورود کنند. مسئولان بدانند هیچ چیز مهمتر از مصلحت مردم نیست و اشتباه قتل‌های زنجیره‌ای را تکرار نکنند.

غلامعی رجایی: مسمومیت دختران دانش‌آموز کار داعش است/ مسئولان اشتباه قتل‌های زنجیره‌ای را تکرار نکنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه در واکنش به مسمومیت‌های سریالی دختران دانش آموز می‌گوید: با توجه به گستردگی این اتفاق، به نظر می‌رسد این کار، کار یک شبکه باشد که اکنون سراسر کشور را درنوردیده است و هدف خود را دختران انتخاب کرده است. تصورم این است که از این به بعد بیشتر دانشجویان خانم را مورد هدف هم قرار بگیرند. البته تحلیل من این است که آن چند مورد مسمومیت دانش آموزان پسر برای رد گم‌کنی بوده است.

رجایی می‌گوید: یک نظر این است که ممکن است کار یک فرقه در کشور باشد که اساسا مخالف درس خواندن دختران هستند و از این طریق می‌خواهند رعب و وحشت ایجاد کنند. البته آنها یقین بدانند به هدفشان نخواهند رسید. برخی دیگر گفته‌اند این اتفاق کار نظام است! سوال این است که دولت و نظام چرا باید دختران را مسموم کند؟ دختران و خانم‌ها در این نظام در حال پیشرفت هستند، در دانشگاه‌ها و سایر زمینه‌ها حضورشان باعث افتخار است، بنابراین اینکه کار نظام باشد منتفی است.

او می‌گوید: برخی معتقدند مسمومیت‌ها کار یک فرقه داخلی در کشور است زیرا در گذشته نیز نمونه‌هایش را در کرمان و اصفهان دیدیم. اما درباره این سناریو هم باید بگویم این دفعه شمول و گستردگی آن بیشتر است، بنابراین احتمال گروه‌های داخلی کمی سخت است بنابراین تحلیل خود من این است که کار جریان‌های معاند از جمله اسرائیل باشد. من حتی اینکه کار مجاهدین خلق و داعش باشد را هم رد نمی‌کنم. جریان‌های امنیتی باید بررسی‌های بیشتری انجام دهند، زیرا با توجه به گستردگی که در سراسر کشور وجود دارد، متوجه می‌شویم که مسمومیت‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده و از سه ماه گذشته تاکنون در حال انجام است. وقتی یک اتفاق سه ماه در جریان است، نشان می‌دهد که از پیش تعیین شده است و شهر‌ها را انتخاب کرده‌اند و ادامه هم دارد. چه بسا غیر از مدارس این اتفاق به مکان‌های دیگری که خانم‌ها باشند هم سرایت کند.

این کارشناس سیاسی می‌گوید: این اتفاق بسیار کار پیچیده‌ای است و زمان‌بر است و دستگاه‌های امنیتی ما نتوانستند پیش از شروع ماجرا، وارد آن شوند و حداقل اکنون جلوی آن را بگیرند و اجازه ندهند این اتفاق مجدد رخ دهد. معتقدم نظام این اتفاق را پشت سر می‌گذارد، اما با هزینه بالا. در هر حال دستگاه‌های اطلاعاتی ما به خوبی عمل نکردند و به نظرم دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید تجدید نظری در مواجه با چنین مسائلی داشته باشد.

رجایی با بیان اینکه دستگا‌های امنیتی ما یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های امنیتی منطقه است، گفت: من مانند برخی از آقایان که گفتنند دستگاه‌های امنیتی دچار آلودگی شده‌اند، این حرف را نمی‌زنم. اما به هر حال مانند حرکاتی که اسرائیل شبانه در کرج انجام داد، نشان می‌دهد که دستگاه‌های امنیتی ما باید دست بجنباند و تمرکزش را از روی مسائل داخلی کمتر کند و در عوض تمرکزش را روی شیطنت جریان‌های معاند و اسرائیل بگذارد. اگر این رویه را در پیش بگیرد، مانند گذشته می‌تواند به توفیقاتی دست پیدا کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی این موضوع یک مطالبه عمومی شده، پرونده آن باید به دست شورای عالی امنیت ملی برود. متاسفانه در این رابطه تاکنون حرف‌های امیدوار‌کننده‌ای زده نشده است. اینکه می‌گویند شیطنت دانش‌آموزان است یا گفته‌اند به نتایج کاملی دست پیدا نکرده‌ایم، اصلا پذیرفته شدنی نیست. همه خیابان‌ها دوربین دارد چطور تاکنون متوجه اطلاعات نشده ‌اند؟ چگونه برای قاتل شاهچراغ تمام فیلم‌های دو ماه شیراز را کشف و بررسی کردند و تمامی رفت و آمد‌های قاتل را شناسایی کردند؛ آنهم در کمترین زمان ممکن. خب قاعدتا در این مسئله نیز باید همینگونه ورود کنند. مسئولان بدانند هیچ چیز مهمتر از مصلحت مردم نیست و اشتباه قتل‌های زنجیره‌ای را تکرار نکنند.

اخبار مرتبط:
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد
اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد

تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل در خصوص اخباری از رهگیری پهپادهای ایرانی توسط این کشور توضیحاتی داد.

ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است
ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است

نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد که نتانیاهو از سوی گروه‌های دست راستی در کابینه تحت فشار است که خواستار یک «انتقام‌جویی بسیار سخت و دردناک» هستند، اما تأکید کرد: «اکنون حمله به ایران اشتباه است.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است