کد خبر : 234245
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - 09:01
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آخرین وضعیت بیماری کرونا در اصفهان/ در محیط‌های شلوغ ماسک بزنید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین وضعیت ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان اصفهان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت بیماری کرونا در اصفهان/ در محیط‌های شلوغ ماسک بزنید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پژمان عقدک مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان از اواخر بهمن امسال روند صعودی به خود گرفته است به‌طوری‌که در هفته نخست اسفند حدود ۲ برابر شد و به ۸۰ نفر رسید.

به نوشته فارس؛ وی افزود: این روند در کشور هم اتفاق افتاده و تعداد افراد مبتلا و علامت‌دار کووید-۱۹ و میزان مراجعه به مراکز درمانی خصوصی و دولتی، مقداری افزایش‌یافته است.

عقدک بیان کرد: نسبت آزمایش‌های مثبت کرونا نیز در استان اصفهان افزایش‌یافته و به نزدیک ۳۰ درصد رسیده است در حالی‌که یک ماه قبل حدود ۵ درصد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش آمار در این روزها می‌تواند شلوغی‌های قبل از ایام عید نوروز باشد، عنوان کرد: پیش‌بینی‌ها این بود که افزایش آمار در یک ماه قبل اتفاق بیفتد اما با وقفه و فاصله سه تا چهارهفته‌ای این تغییرات اتفاق افتاد و میزان بستری اکنون ۲ برابر شده است.

وی درباره برخی مطالب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شیوع ویروس جدید در استان، گفت: سویه غالب کرونا در اصفهان در زمان حاضر همان اُمیکرون است و مردم باید بدانند که تنها منبع رسمی برای اطلاع‌رسانی در این زمینه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

عقدک با بیان اینکه این روزها بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی در جامعه در جریان است و دچار فرازوفرود می‌شود، اضافه کرد: محور کار ما در زمان حاضر، کروناست و اگر ویروس یا بیماری دیگری بیاید پس از بررسی، شناسایی و تشخیص درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه سرعت سرایت‌پذیری کرونا در این موج مانند موارد قبلی نیست که ناگهان به پیک برسد، خاطرنشان کرد: این ویروس ازنظر شدت بیماری مردم را چندان گرفتار نمی‌کند به همین دلیل آمار بستری‌های بخش مراقبت ویژه (ICU) افزایش چندانی نیافته و کمتر از ۱۵ نفر است.

وی ادامه داد: بیمارانی که این روزها به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند بیشتر دارای علائمی مانند تنفسی (عطسه، سرفه، آبریزش بینی و گلودرد)، علائم متفرقه‌ای مانند سردرد، بدن درد و کمر درد و گاهی مشکلات گوارشی هستند.

عقدک با بیان اینکه در چند روز اخیر گزارشی از موج جدید آنفلوانزا در استان نداشته‌ایم، گفت: توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به کرونا است، یعنی افراد علامت‌دار و مبتلا از منزل بیرون نروند، در محیط‌های شلوغ و تجمعی تا جای ممکن حضور نیابند و اگر ناچار به رفتن هستند از ماسک استفاده کنند، تهویه هوا و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و هرگاه به خانه می‌آیند دستان خود را بشویند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: بیمارانی که این روزها با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند خدمات مراقبتی معمول را دریافت می‌کنند، اما اگر دارای بیماری زمینه‌ای یا شرایط حاد باشند برای آن‌ها آزمایش کرونا تجویز می‌شود تا تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرند.

اخبار مرتبط:
محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محورهای شمال و شرق استان اصفهان به دلیل بارش دچار آبگرفتگی شده است.

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش باران در شهرستان‌های شمال اصفهان خسارت‌هایی را ایجاد کرد.

اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارش زا طی امشب تا فردا در مناطق غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است