کد خبر : 233688
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - 10:45
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

طرح فرزندخواندگی مهمان در اصفهان اجرا می‌شود

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: فرزندخواندگی به صورت دائمی، موقت و طرح مهمان اجرا شده و اگر کودکی یک ماه به شیرخوارگاه بیاید ترجیح می‌دهیم، مهمان خانواده‌های متقاضی شود.

طرح فرزندخواندگی مهمان در اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عبدالرضا اسماعیلی عصر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به تأسیس نخستین خانه کودک و نوجوان در سال ۷۶ به صورت هیأت امنایی در نطنز اظهار داشت: تا قبل از سال ۱۳۷۶ به‌طور کلی سه مرکز دولتی متشکل از مرکز نگهداری دختران در اصفهان، مرکز نگهداری پسران در کاشان و مرکز نگهداری شیرخوارگان داشتیم.

به نوشته مهر؛ وی افزود: اکنون حدود ۴۰ خانه کودک و نوجوان در استان اصفهان وجود دارد که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و کودکان و نوجوانان پسر را تا پایان سن ۱۸ سالگی و دختران را تا زمانی که خودشان بخواهند و ازدواج کنند، نگهداری می‌کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان افزود: هدف اصلی بهزیستی جلوگیری از حضور فرزندان در مراکز و خانه‌های کودک و نوجوان است و پرداخت امداد ماهیانه به خانواده‌هاست که این رقم امداد ماهیانه حدود یک میلیون ۷۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه فرزندخواندگی به صورت دائمی، موقت و طرح مهمان اجرا شده، گفت: اگر قرار باشد یک کودک به مدت یک ماه به شیرخوارگاه بیایند ترجیح می‌دهیم، مهمان خانواده‌های متقاضی شوند. با همراهی مراجع قضائی تنها استانی که توانست طرح مهمان را اجرا کند، اصفهان بود و اجرای این طرح ثمرات بسیاری داشت، مدت فرزندخواندگی موقت، شش ماهه است، اما طرح مهمان ممکن است چند روز بعد به خانواده خود بازگردد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: سن فرزندخواندگی افزایش یافته و دیگر چیزی به نام شیرخوار نداریم که بتوانیم به‌صورت دائم به عنوان فرد بی‌سرپرست به یک خانواده تحویل دهیم و بیشتر پذیرش‌های بهزیستی بدسرپرست هستند.

افتتاح مرکز نگهداری کودکان کار در خیابان جی

وی با رد اینکه اصفهان بیشترین تعداد کودکان کار را دارد، افزود: یک مرکز ویژه کودکان کار در خیابان جی- کردآباد به زودی افتتاح خواهد شد که ظرفیت آن برای ۴۵ نفر پسر و ۲۰ نفر دختر است. همچنین دستگاه عنبیه‌شناسی خریداری کردم که کودکان سریعاً توسط دستگاه شناسایی و ثبت می‌شوند و اگر دوباره اتفاق افتاد آمار تکراری نمی‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت مستمر اورژانس اجتماعی در سطح استان تصریح کرد: اورژانس اجتماعی چهار فعالیت انجام می‌دهد که اولین از طریق خط ۱۲۳ است که به‌صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات هستند و تمام استان اصفهان را پوشش می‌دهد، خودروی سیار، پایگاه اجتماعی و مداخله، دیگر فعالیت‌های اورژانس اجتماعی است.

اسماعیلی ادامه داد: در ۱۶ شهرستان استان اصفهان، ۱۶ اورژانس اجتماعی داریم که در اصفهان سه اورژانس اجتماعی وجود دارد، تنها شهری که سطح یک است و به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌کند اصفهان است، آمار ثبت‌شده در مرکز اورژانس اجتماعی اصفهان برای اقدام به خودکشی در ۹ ماهه ۱۴۰۰، ۵۵۷ نفر بوده است و این آمار برای سال ۱۴۰۱، ۱۰۸۸ نفر بوده و حدود ۹۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این آمار افکار خودکشی به این صورت است که تماس می‌گیرند و می‌گویند که قصد خودکشی دارند، در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، ۳۰۳ نفر و ۱۴۰۱، ۶۲۶ نفر بوده است، فعالیت‌های ما محدود بود، اما امروز هیچ تماسی بی‌پاسخ نمی‌ماند و هیچ درخواستی بدون مداخله نخواهند ماند، به جرأت می‌توان گفت که آمار مداخلات اورژانس اجتماعی بهزیستی استان اصفهان صددرصدی است.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است