کد خبر : 233523
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - 12:50
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

پول‌های بلوکه شده ایران در چین آزاد نمی‌شود/ توافق ایران با چینی‌ها برای تهاتر پول‌های بلوکه با مسکن

رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: قرار بر این شد که منابع بلوکه شده و پول‌های ایران در چین، صرف ساخت مسکن و اجرای پروژه جهش تولید مسکن ( نهضت ملی مسکن ) شود و قرار نیست پول بلوکه شده ایران در چین با مصالح ساختمانی تهاتر شود.

پول‌های بلوکه شده ایران در چین آزاد نمی‌شود/ توافق ایران با چینی‌ها برای تهاتر پول‌های بلوکه با مسکن

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایلنا نوشت: محمدرضا رضایی کوچی درباره جزییات مذاکرات با چینی‌ها برای مسکن‌سازی با تهاتری نفت، اظهار داشت: در بحث ساخت و ساز کشورمان کاملا خودکفاست و هیچ نیازی به کشورهای خارجی نداریم، هم در بحث نیروی انسانی و هم مصالح و دانش ساخت و ساز کاملا به خودکفایی رسیدیم. اما امروز برای ساخت و ساز مسکن و پاسخ به تقاضا با مشکل منابع مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مذاکره با چینی‌ها در رابطه با تامین منابع بوده و اگر چینی‌ها واقعا منابع در اختیار ایران می‌گذارند این مذاکرات باید جدی‌تر دنبال شود. اگر قرار باشد مذاکرات برای تامین واردات مصالح و نیروی انسانی چینی باشد نباید ادامه پیدا کند، مسکن و پروژه جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) باید با توان داخل و نیروی انسانی ایرانی و مصالح داخل کشور انجام شود و نگاه ما به چینی‌ها صرفا برای تامین منابع است.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: قرار بر این شد که منابع بلوکه شده و پول‌های ایران در چین، صرف ساخت مسکن و اجرای پروژه جهش تولید مسکن ( نهضت ملی مسکن ) در ایران شود و قرار نیست پول بلوکه شده ایران در چین با مصالح ساختمانی تهاتر شود.

وی گفت: قرار بر این است در مقابل پول نفت ایران در چین منابعی برای ساخت مسکن در کشور وارد شود و بدهی چین به ایران به مسکن در کشورمان تبدیل می‌شود.

رضایی کوچی با بیان اینکه این منابع فقط صرف ساخت مسکن برای دهک‌های آسیب‌پذیر می‌شود، اظهار داشت: قرار نیست با منابع حاصل از چین بخش خصوصی در منطقه یک تهران خانه‌سازی کند و این منابع برای ساخت مسکن متقاضیان مسکن نهضت ملی یا فرم ج سبز استفاده خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه درباره کلیات این طرح با چینی‌ها به توافق رسیده‌ایم، ادامه داد: اجرای این طرح با چین را شروع کردیم اما ادامه این طرح بستگی به عملکرد چینی‌ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قرار نیست شرکت سازنده مسکن چینی وارد کشورمان شود، افزود: مجلس مخالف ورود شرکت‌های چینی برای ساخت مسکن به کشور است اما برخی از دولتی‌ها بدشان نمی‌آید که شرکت‌های چینی را وارد کشور کنند و قبلا هم همواره این خواسته را داشتند و ورود شرکت‌های چینی را برای مسکن پیشنهاد می‌دادند. اما مجلس به طور جدی مخالف است چراکه در حال حاضر در کشور از لحاظ ساخت مسکن نیازی به کشورهای خارجی نداریم و وابسته به کشورهای خارجی نیستیم .

اخبار مرتبط:
ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم
ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

ضرغامی: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی / خروج ایران از این دو سازمان بین‌اللملی کذب است
ضرغامی: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی / خروج ایران از این دو سازمان بین‌اللملی کذب است

عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری و میراث فرهنگی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌کنم. ضرغامی تاکید کرد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

روزنامه اصولگرا: حمله به اسرائیل، دلار را ارزان کرد
روزنامه اصولگرا: حمله به اسرائیل، دلار را ارزان کرد

روزنامه نزدیک به سپاه نوشت: نخستین واکنش مثبت به وعده صادق ایران ریزش نرخ دلار و ارز در داخل بود. این دقیقاً عکس آن‌چیزی بود که برخی استادان اقتصاد و استراتژیست‌های فلان و بهمان با یک وزنه سنگینی از مدارک دانشگاهی‌شان انتظار آن را می‌کشیدند و پیش‌بینی می‌کردند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است