کد خبر : 233434
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - 10:20
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۲۷درصد تصادفات جاده‌ای اصفهان بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: ۳۶ درصد از تصادفات جاده‌ای استان اصفهان در سال جاری مربوط به زمان تاریکی هوا بوده و ۲۷ درصد تصادفات جاده بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد.

۲۷درصد تصادفات جاده‌ای اصفهان بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سرهنگ اصغر زارع اظهار داشت: در بررسی کارشناسی که پیرامون ساعات وقوع تصادفات جاده‌ای استان صورت گرفت مشخص شد که حدود ۳۶ درصد از تصادفات جاده‌ای استان در ۱۱ ماهه سال جاری مربوط به زمان تاریکی هوا بودند.

به نوشته مهر؛ وی افزود: همچنین در تحقیق صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه استان اصفهان حاکی است که ۲۷ درصد تصادفات جاده‌ای استان در ۱۱ ماهه سال جاری بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ دادند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات راه‌های برونشهری استان در ۱۱ ماهه سال جاری نیز عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده است، گفت: بخاطر تاریکی هوا دید رانندگان کم می‌شود و کسانی که سن بالاتری دارند حتماً باید به این نکته توجه کنند.

سرهنگ زارع اضافه کرد: البته حین بارش باران و برف و یا مه هم دید رانندگان کاهش پیدا می‌کند و وقتی رانندگان و سرنشینان در خودرو نشسته‌اند شیشه‌های خودرو بخار می‌گیرد و باز هم این بخارگرفتگی از توجه راننده کم می‌کند و دید راننده را کاهش می‌دهد.

وی دومین علت در تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری را عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقیله ناشی از سرعت غیر مجاز اعلام کرد و اظهار داشت: اگر راننده بخواهد با سرعت زیاد رانندگی کند اصلاً امکان مهار وسیله نقلیه را نخواهد داشت.

سرهنگ زارع با بیان اینکه در این تحقیق سومین علت در تصادفات جاده‌ای ۱۱ ماهه سال جاری، تغییر مسیر ناگهانی خودروها تشخیص داده شدند گفت: وقتی راننده خود را مقابل حفره‌ها و چاله می بیند اقدام به تغییر مسیرهای ناگهانی می‌کند که معمولاً باعث حوادث و تصادفات می‌شود.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است