کد خبر : 232406
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - 01:57
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

نشت گاز مایع، منجر به حریق در مجتمع تجاری آزادی اصفهان شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نشت گاز مایع در یکی از واحدهای تجاری مجتمع آزادی سبب انفجار و حریق این مجتمع می‌شود.

نشت گاز مایع، منجر به حریق در مجتمع تجاری آزادی اصفهان شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تجاری آزادی در خیابان چهارباغ اصفهان اظهار داشت: با تلاش به موقع نیروهای آتش‌نشانی حریق مهار شد، این حادثه خسارت جانی نداشت اما تعدادی مصدوم داشت که ۲ نفر از آن‌ها به بیمارستان امام موسی کاظم اعزام شدند و مابقی به دلیل دودگرفتگی سرپایی درمان شدند.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه دود وسیعی همه جا را فرا گرفته بود و آتش‌نشانی دود را از مجتمع تخلیه کرد، افزود: علت حادثه استفاده از گاز مایع برای گرمایش توسط یکی از واحدهای تجاری که در زیرزمین مجتمع فعالیت داشت، بود، گاز نشتی داشته و سبب انفجار و حریق می‌شود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه زیرزمین این مجتمع تجاری دو ردیف مغازه داشته که یک ردیف از آن که حدود ۲۰ مغازه بوده، دچار حریق می‌شود، عنوان کرد: با عملکرد نیروهای آتش‌نشانی حریق به جاهای دیگر سرایت نکرد و قرار شد ساختمان بررسی شود و پس از اطمینان از حصول ایمنی، تصمیماتی برای آن اتخاذ شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مقرر شد فردا به صورت خاص حادثه بررسی شود، بیان کرد: ظاهراً این مغازه‌ها بیمه نبودند، این آخرین حادثه‌ای نیست که اتفاق می‌افتد، قبلاً هم واحدهای تجاری در اصفهان دچار حریق شدند، بنابراین به همه کسبه توصیه می‌کنیم نسبت به بیمه واحد تجاری خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: به تمام واحدهای تجاری ابلاغ شده که باید الزمات ایمنی در استفاده از سیستم‌های گرمایشی را رعایت کنند و استفاده ایمن و استاندارد از لوازم گرمازا داشته باشند.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه تجهیزات اطفای حریق باید در مراکز تجاری وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید همه صنوف سیستم‌های اطفای حریق را داشته باشند و اصول ایمنی را رعایت کنند و در زمان چیدمان و انبار کردن دقت لازم را داشته باشند تا از حریق پیشگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه همه واحدهای تجاری باید در برابر حوادث بیمه باشند، گفت: شهرداری‌ها باید با همکاری آتش‌نشانی نسبت به بررسی فنی ایمنی تمام واحدهای تجاری و مسکونی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تیم تخصصی فنی باید از مجتمع‌های تجاری، مسکونی و فرهنگی بازدید و نکات غیرایمن را به مالکان هشدار دهند و اگر رعایت نکردند در یک واحد زمانی مشخص از طریق قوه قضائیه اقدام کنند.

شیشه‌فروش افزود: به تمام شهرداری‌ها اعلام کرده‌ایم که نسبت به فعال کردن کارگروه شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث اقدام کنند و به مجتمع‌های مسکونی و تجاری اصول ایمنی را هشدار دهند.

اخبار مرتبط:
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد

مدیر پایگاه سیلک کاشان گفت: سنگ قبری از منطقه‌ای ثبت شده در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان کشف شده که مربوط به دوران متاخر اسلامی و دورۀ صفویه است.

۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: طبق سیاست‌های کمیته امداد کشور، برای ۳۳ هزار خانواده مددجویان امداد در کشور مسکن آماده و تکمیل شده که سهم استان اصفهان در این زمینه ۸۳۷ مسکن بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است