کد خبر : 230096
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - 09:16
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

کدام روزنامه نگاران هنوز در زندان هستند؟

طی چند روز گذشته خبر آزادی و همچنین بازداشت چند روزنامه‌نگار مطرح شده است. در این میان امید به آزادی روزنامه‌نگارانی که در طول اعتراضات بازداشت شده‌اند، در حال افزایش است.

کدام روزنامه نگاران هنوز در زندان هستند؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ طی چند روز گذشته خبر آزادی و همچنین بازداشت چند روزنامه‌نگار مطرح شده است. در این میان امید به آزادی روزنامه‌نگارانی که در طول اعتراضات بازداشت شده‌اند، در حال افزایش است. هرچند روز یکشنبه ۱۶ بهمن الناز محمدی دبیر اجتماعی روزنامه هم‌میهن پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت شد اما طی این چند روز پرونده چند نفر از آنها بسته شده است. مریم شکرانی دبیر اقتصادی روزنامه شرق که روز ۱۸ بهمن دادگاه داشت و افشین امیرشاهی سردبیر هم‌میهن آنلاین از این روزنامه‌نگاران هستند.

به نوشته روزنامه شرق، نگین باقری نیز از روزنامه‌نگارانی بود که خبر آزادی‌اش با قرار وثیقه یک میلیاردی منتشر شد. همچنین احسان پیربرناش طنزنویس و روزنامه‌نگار ورزشی نیز دیروز از زندان قائمشهر آزاد شد. بهناز میرمطهریان همسر او در گفت‌وگو با شبکه شرق این خبر را تأیید کرد. پیربرناش آبان امسال بازداشت شده بود و به ۱۸ سال زندان در دادگاه بدوی محکوم شده بود. فیلمی از آزادی او و دیدار با پسرش کیان بسیار تأثیرگذار است.

همچنین سعیده شفیعی خبرنگار و نویسنده با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیونی نیز آزاد شده است.

آریا جعفری عکاس خبری و نسیم سلطان‌بیگی روزنامه‌نگار، نیز طی چند روز گذشته به قید وثیقه از زندان آزاد شدند. سلطان‌بیگی شامگاه ۲۱ دی‌ماه هنگام خروج از کشور در فرودگاه امام بازداشت شده بود. آریا جعفری نیز حدود چهار ماه پیش دستگیر شده بود و در دادگاه بدوی این عکاس مطبوعاتی در دادگاه به تحمل مجموعا هفت سال زندان، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در دادگاه کیفری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

در عین حال حکم چند نفر از روزنامه‌نگاران اعلام شده است؛ بر اساس گزارش‌ها حسین محمدی‌یزدی که ۱۴ آذر دستگیر شده بود توسط قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به تحمل یک‌سال حبس تعزیری، دو سال ابطال گذرنامه و ممنوعیت خروج از کشور و نیز الزام به شرکت در دوره مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم کرده است.

مسعود کردپور، روزنامه‌نگار و سردبیر آژانس خبری موکریان که بیش از چهار ماه است در زندان به سر می‌برد از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بوکان به تحمل ۱۷ ماه حبس محکوم شده است.

در حال حاضر با بررسی تغییرات  آخرین فهرستی که هفته گذشته  از سوی کمیته اجرائی پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی منتشر شده  هنوز ۱۷ روزنامه‌نگار همچنان در زندان هستند. نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار شرق، الهه و الناز محمدی روزنامه‌نگاران هم‌میهن، مسعود کردپور مسئول آژانس خبری موکریان، ویدا ربانی روزنامه‌نگار، امیرحسین بریمانی روزنامه‌نگار، اشکان شمی‌پور فعال رسانه‌ای، شهریار قنبری نویسنده نشریه بادبان، فرزانه یحیی‌آبادی خبرنگار محلی در آبادان، ملیحه درکی عکاس شیرازی، مارال دارآفرین خبرنگار لاهیجانی، کامیار فکور روزنامه‌نگار، اسماعیل خضری خبرنگار در کردستان، حسین محمدی‌یزدی سردبیر رسانه‌های ایران‌تایمز و مبین ۲۴، امیر عباسی سردبیر سابق سلام نو و مهرنوش زارعی‌یهنزکی خبرنگار.

اخبار مرتبط:
مخالفت شهرداری تهران با تعطیلی شنبه‌ها / پنج‌شنبه و جمعه ارزش معنوی دارند
مخالفت شهرداری تهران با تعطیلی شنبه‌ها / پنج‌شنبه و جمعه ارزش معنوی دارند

ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران همسو با دولت به دفاع از تعطیلی پنج شنبه پرداخت و نوشت: ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند! براساس تعالیم اسلامی، ارزش معنوی روزهای پنجشنبه و جمعه با هیچ‌یک از روزهای هفته قابل مقایسه نیست!

حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک تهران
حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک تهران

معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود.

علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد
علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد

علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان در تماسی با حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی جویای حال این بازیگر سینمای ایران شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است