کد خبر : 229843
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - 09:58
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در استان اصفهان غرس می‌شود

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی امسال در این استان خبر داد.

۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در استان اصفهان غرس می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رضا شفیعی با اشاره به تدارک کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان برای روز درختکاری و هفته منابع طبیعی امسال، اظهار داشت: این نهال‌ها شامل گونه‌های کاج، سرو، زبان گنجشک، زیتون تلخ، توت و سنجد است که در ادارات منابع طبیعی سراسر استان توزیع و توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مردم، شهرک‌های صنعتی و کارخانجات کشت می‌شود.

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ نیز تولید هفت میلیون اصله نهال را در استان در دستور کار داریم، افزود: سال آینده ۵۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان اداره کل منابع طبیعی تولید خواهد شد.

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: بخشی از تولید نهال توسط فولاد کویر آران و بیدگل انجام خواهد شد که طبق تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته با این کارخانه منعقد شد، قرار است فولاد کویر سالانه ۱.۵ میلیون اصله درخت تولید کرده و بکارد.

شفیعی ابراز داشت: بخشی از تولید و کاشت نهال نیز توسط شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های بزرگ در راستای قانون هوای پاک و مسئولیت اجتماعی و برای ترسیب کربن باید انجام شود که در حال رایزنی برای انعقاد تفاهم نامه با شهرک‌ها و کارخانه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های ماده سه و معادن نیز در راستای تعهد احیایی عرصه‌های طبیعی، باید نهال تولید کرده و بکارند، خاطرنشان کرد: در این بخش نیز هنوز به مرحله تفاهم نامه نرسیده اما در مجموع برای سال ۱۴۰۲ اداره کل منابع طبیعی استان طبق تعهد باید هفت میلیون اصله درخت را با همکاری سایر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تولید و کشت کند.

به گزارش مهر، “درخت برای زندگی” شعار روز درختکاری و هفته منابع طبیعی سال ۱۴۰۱ است

اخبار مرتبط:
رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان

اصفهان- رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از رفع ۴۸ نقطه از نقاط پرتصادف جاده‌های استان تا سال ۱۴۰۲ خبر داد.

فرماندار اصفهان: اهتمام دهیاران به مسائل روز روستاها ضروری است
فرماندار اصفهان: اهتمام دهیاران به مسائل روز روستاها ضروری است

فرماندار اصفهان گفت: دهیاران دامنه دغدغه مندی خود را از مسائل عمرانی روستاها به نیازهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سلامت گسترش دهند.

بارش های فروردین به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد
بارش های فروردین به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وارد شدن خسارت به بیش از ۶ هزار هکتار از باغ ها و مزارع استان بدنبال بارش های فروردین سالجاری خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است