کد خبر : 229737
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - 17:20
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مسائل فرهنگی درباره افراد رهاشده از دام اعتیاد مورد توجه باشد

استاندار اصفهان گفت: نباید چرخه بازگشت فرد بهبودیافته از اعتیاد ناقص تعریف شود بلکه باید در ادامه مسیر به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه شود.

مسائل فرهنگی درباره افراد رهاشده از دام اعتیاد مورد توجه باشد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیدرضا مرتضوی در آئین افتتاح مرکز جامع توانمندسازی آقایان استان با تأکید بر فراهم کردن زمینه برای بازگشت معتادان درمان یافته به جامعه، اظهار داشت: در دین مبین اسلام، نجات یک نفر برابر با نجات همه مردم قلمداد شده است، از این رو بازگشت فرد درمان شده از دام اعتیاد به جامعه، نیازمند مشارکت همه نهادهای ذی ربط و دستگاه‌های متولی است.

به نوشته مهر؛ وی با اشاره به اینکه علی‌رغم همه تلاش‌ها، بخش‌هایی از فعالیت‌ها در جمهوری اسلامی نواقصی داشته، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب چنانکه باید به موضوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر نپرداخته ایم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اقدامات سلبی از جمله جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، مبارزه با باندهای قاچاق و … همواره انجام شده اما جنبه مردمی، فرهنگسازی و اجتماعی آن مغفول مانده است.

مرتضوی اضافه کرد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به حوزه‌های مختلف اشتغال، فرهنگی، تربیت، آموزش و حمایت از افراد رها شده از دام اعتیاد اشاره شده است.

وی تصریح کرد: اگر مرکز توانمندسازی که امروز افتتاح شد در زمینه اجتماعی و فرهنگی فعالیت کند، می‌تواند اثرگذار باشد اما اگر تنها به جمع‌آوری معتادان متجاهر اکتفا کند بی‌فایده است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: نباید چرخه بازگشت فرد بهبودیافته از اعتیاد ناقص تعریف شود بلکه باید در ادامه مسیر به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه شود.

مرتضوی ادامه داد: در صورت مساعدت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، مدیریت استان اراده دارد با ظرفیت خیران کار متفاوتی را رقم بزند.

مرکز جامع توانمندسازی آقایان باغ فدک، با اعتباری بیش از ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در راستای رفع مشکل اسکان معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها، در تعامل میان استانداری، شهرداری، سپاه پاسداران، و بهزیستی به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است