کد خبر : 228499
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - 20:50
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

بومی سازی بیش از ۲۵ هزار قطعه در شرکت فولاد خوزستان

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه دومین تولید کننده فولاد کشور هستیم، گفت: بیش از ۲۵ هزار قطعه در شرکت فولاد خوزستان بومی سازی شده است.

بومی سازی بیش از ۲۵ هزار قطعه در شرکت فولاد خوزستان

رضا طاهری در نخستین همایش ارزیابی عملکرد مجتمع های هفتگانه فولادی کشور که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان توانسته است همگام با دیگر کارخانه های فولادی کشور اقدامات بسیار خوبی در بحث تولید فولاد انجام دهد.

وی افزود: فولاد خوزستان با ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال دومین تولید کننده فولاد کشور است و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در افق ۱۴۱۰ به تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بومی سازی قطعات به منظور قطع وابستگی از خارج گفت: بیش از ۲۵ هزار قطعه در شرکت فولاد خوزستان بومی سازی شده و گام های موثری در جهت بومی سازی قطعات در این شرکت برداشته شده است.

طاهری با بیان اینکه در سال های اخیر شرکت فولاد خوزستان به عنوان یک شرکت پروژه محور فعالیت داشته است، عنوان کرد: ۱۴۶ پروژه در فولاد خوزستان در دست انجام است و در اولین روز دهه فجر که از فردا آغاز خواهد شد ۳۳ پروژه به بهره برداری می رسد. پروژه زمزم ۳، پروژه اسلب عریض، نیروگاه ۵۲۱ مگاواتی فولاد خوزستان و ده ها پروژه دیگر از جمله پروژه های در دست اجرا هستند.

وی در خصوص توجه به بحث محیط زیست و فضای سبز در شرکت فولاد خوزستان افزود: فولاد خوزستان بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در بحث توسعه محیط زیست اجرا و بیش از ۵۲۴ هکتار فضای سبز ایجاد کرده که این میزان چیزی معادل ۵ برابر تعهد فولاد خوزستان به سازمان محیط زیست است.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان در پایان گفت: علاوه بر نقش کلیدی فولاد خوزستان در اقتصاد استان و کشور، توجه خاص به جوامع محلی و مسئولیت های اجتماعی یکی دیگر از اقدامات اثرگذار این شرکت بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است