کد خبر : 228441
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - 10:52
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

معین‌الدین سعیدی: جمع کثیری از نمایندگان با پیشنهاد «مجازات افراد معروف و مشهور قبل از اظهارنظر مقامات رسمی» مخالفند/ راهکار رفع یک معضل، شکستن «آژیر خطر» نیست

یک نماینده مجلس با اشاره به طرح پیشنهادی برخی از نمایندگان مبنی بر «مجازات افراد معروف و مشهور قبل از اظهارنظر مقامات رسمی» گفت: پیشنهادات اینچینی به معنای تایید آن در مجلس نیست و ان‌شاءالله بنده و جمع کثیری از نمایندگان مخالف چنین طرحی و ایجاد محدودیت‌های جدید هستیم.

معین‌الدین سعیدی: جمع کثیری از نمایندگان با پیشنهاد «مجازات افراد معروف و مشهور قبل از اظهارنظر مقامات رسمی» مخالفند/ راهکار رفع یک معضل، شکستن «آژیر خطر» نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ معین‌الدین سعیدی درباره طرح مجلس مبنی بر «مجازات افراد معروف و مشهور قبل از اظهارنظر مقامات رسمی» گفت: موضوعی را تعدادی از همکاران ما تحت عنوان الحاق یک ماده به ماده ۵۱۲ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مطرح کردند که در واقع بر اساس این پیشنهاد اظهارنظر افراد قبل از اظهارنظر منابع رسمی به نوعی که واقعیت نداشته باشد مشمول ۱تا ۵ سال زندان می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که هر فرد اظهارنظری را در هر تریبونی می‌کند باید برای مدعای خودش دلیل داشته باشد، گفت: قانون‌گذار مجازات اسلامی قبلا هم پیش‌بین‌های لازم را دیده است و نیازی به طرح جدید نیست. این طرح‌هایی که جدیداً مطرح می‌شود مطمئناً با آزادی‌های مشروع مردم که قانون اساسی آن‌ها را به رسمیت شناخته در تضاد است و من به عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قطعا مخالف چنین طرحی هستم.

وی تاکید کرد: ذکر این نکته را الزامی می‌دانم که صرف پیشنهاد یک طرح به معنای نظر مجلس نیست و اگر  چنین طرحی به کمیسیون حقوقی بیاید که فعلا تا این لحظه ارجاع نشده است و حتی اگر بعد از آن هم به صحن بیاید، قطعا به معنی آن نیست که نظر مجلس است و من امیدوارم عزیران ما که چنین طرحی را داده‌اند خودشان انصراف دهند زیرا با آزادی‌های مشروع که یکی از اصول مصرح قانونی و مورد تاکید امامین انقلاب است، در تضاد است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور طبعاً ایجاد چنین محدودیت‌هایی مشکلی را حل نمی‌کند. راهکار رفع یک معضل و یک خطر راهکار شکستن آژیر خطر نیست، این حرفم صد البته منافاتی ندارد با این که هر فرد دارای تریبون ادعایی بدون رعایت نظرات کارشناسان مطرح می‌کند باید دلایل خود را برای اثبات مدعا داشته باشد که در قوانین فعلی هم قانون‌گذار در این خصوص موضوع را روشن دیده و نیازی به ایجاد محدودیت‌های جدید و قوانین بازدارنده جدید از نظر من نیست.

وی درباره این‌که همین نمایندگان پیشنهاددهنده طرح بعد از دوره نمایندگی، فعال سیاسی محسوب می‌شوند و به نوعی در مسائل اظهارنظر خواهند کرد، آیا خودشان به این طرح پیشنهادی پایبند خواهند بود یا این‌که به گونه‌ای دیگری رفتار خواهند کرد، گفت: من با این دوستان صحبتی نداشتم و نمی‌دانم مبنای صحبت آنان چیست ولی این مجازات واقعا به نظر من با اصل آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران در تضاد است. تعجب می‌کنم ما که باید پاسدار قانون اساسی باشیم و در قانون اساسی موضوع آزادی‌های مشروع مردم خط بسیار بسیار محکم و لاتغییری است، چرا باید بیاییم و دنبال محدود کردن باشیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: به نظر من این‌گونه مسائل فقط پاک کردن صورت سوال است و هیچ کمکی به حل مسئله نخواهد کرد. بازهم تاکید می‌کنم پیشنهادات این‌چنینی به معنای تایید آن در مجلس نیست و ان‌شاالله بنده و جمع کثیری از نمایندگان مخالف چنین طرح احتمالی و ایجاد محدودیت‌های جدید هستیم.

 

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است